فرماندار قم:
فرماندار قم گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ستاد تسهیلات زائران نوروزی استان قم برای نظارت مستمر بر عرضه کالا و خدمات، از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون چهار هزار واحد صنفی و خدمات رسان در این استان مورد بازرسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۸۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 26 March 2018

به گزارش تابناک قم،رضا سیار تاکید کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، کارشناسان مرکز بهداشت، ماموران اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم به همراه واحدهای نظارتی سایر دستگاه های اجرایی استان، کنترل های منظمی را از واحدهای عرضه کننده کالا و خدمات مورد نیاز زائران نورزی در قم به عمل می آورند.

وی بیان کرد: این نظارت ها به صورت مستمر در همه بخش ها از جمله واحدهای صنفی عرضه کننده کالا و خدمات، رستوران ها، مجتمع های بین راهی، هتل ها، اماکن اقامتی و فروشگاه های سطح شهر، انجام می شود.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، به واحدهای متخلف تذکر لازم داده می شود و در صورت سنگین بودن تخلف، پرونده قضایی برای پیگیری های قانونی تشکیل و از ادامه فعالیت واحد، جلوگیری می شود، تا زائران نوروزی در مدت اقامت خود در قم بتوانند کالاها و خدمات مورد نیاز خود را با اطمینان کامل تهیه کنند.

فعالیت ستاد تسهیلات زائران نوروزی در قم شبانه روزی است

سیار گفت: ستاد تسهیلات زائران استان قم با 12 کمیته تخصصی، فعالیت رسمی خود را از بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته آغاز کرده است و نمایندگان هر یک از کمیته ها به صورت شبانه روزی در فرمانداری قم حضور دارند و تا پایان تعطیلات نوروزی بر جریان پیشرفت کارهای نظارت می کنند.

وی بیان کرد: مدیریت و ساماندهی وضعیت اسکان، تامین امنیت و آرامش، تنظیم بازار و ارزاق عمومی، تسهیل ترافیک و حمل و نقل، راهنمایی و اطلاع رسانی در سطح شهر و امداد و نجات از جمله فعالیت هایی است که توسط ستاد تسهیلات زائران استان قم انجام می شود.

وی ادامه داد: استفاده از ریز پرنده ها برای کنترل جاده های منتهی به استان قم از جمله اقدام هایی بود که در سال جاری توسط کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد تسهیلات زائران انجام گرفت و باعث شد مدیریت ترافیک جاده ای استان در کنار استفاده از دوربین های نظارتی و عوامل انسانی حاضر در صحنه، به صورت هوشمند انجام شود.

استفاده از فضای مدارس برای ساماندهی وضعیت پارک خودروها

فرماندار قم گفت: برای مدیریت بهتر وضعیت پارک خودروها در سطح شهر قم، به خصوص در مناطق مرکزی شهر و نواحی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، از ظرفیت مدارس استفاده شد تا از به وجود آمدن ترافیک های سنگین جلوگیری شود.

وی افزود: در این طرح، حتی از ظرفیت مدارسی که برای اسکان درنظر گرفته نشده بود نیز استفاده شد.

دستگیری سارقان خرد و جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر

سیار گفت: با تلاش های نیروی انتظامی استان قم و دستور دادستان محترم استان، افراد متخلف، سارقان خرد و معتادان متجاهر از سطح شهر قم جمع آوری شدند که این مساله باعث بالا رفتن سطح امنیت و آرامش زائران نورزی شد.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی استان قم با تشکیل قرارگاه امام علی (ع) به صورت شبانه روزی وضعیت انتظامی و ترافیکی شهر قم را زیر نظر دارد و به دلیل همین نظارت ها، از ابتدای تعطیلات نورزی تا کنون، مشکل امنیتی خاصی در شهر قم ایجاد نشده است.

استفاده از ظرفیت مدارس برای اسکان اضطراری زائران نوروزی

سیار گفت: با توجه به حضور گسترده زائران نوروزی در استان قم، برای مدیریت وضعیت اسکان آنها به اجبار از ظرفیت مدارس و کلاس های درسی که برای این کار مجهز شده بود، استفاده شد و اداره کل آموزش و پرورش قم همکاری خوبی در این زمینه به عمل آورد.

وی بیان کرد: همچنین ظرفیت اسکان در مدارس شهر قم در مواقعی که با پدیده های اضطراری همچون بدی آب و هوا مواجه شویم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اختصاص 18 پارک و مکان تفریحی برای حضور زائران

سیار گفت: شهرداری قم برای حضور و استراحت زائران در سطح شهر، 18 پارک و بوستان را درنظر گرفته و در 6 بوستان امکانات اقامت زائران و نصب چادر نیز فراهم شده است.

وی افزود: همچنین هشت ستاد توسط شهرداری قم برای راهنمایی زائران در سطح شهر مستقر شده است و اماکن گردشگری و تفریحی استان را به مسافران نوروزی معرفی می کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این هفت، ستادی نیز توسط آموزش و پرورش استان قم برای هدایت و راهنمایی زائران نوروزی و به خصوص فرهنگیانی که به قم آمده اند، در سطح شهر تشکیل شده است و به خدمت رسانی می پردازد.

ارزاق عمومی به میزان کافی تامین شده است

فرماندار قم گفت: علاوه بر میوه مورد نیاز مردم که در قالب 26 چادر در سطح شهر عرضه می شود، گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز به صورت گرم و منجمد در فروشگاه های استان به میزان نیاز عرضه می گردد و با برنامه های صورت گرفته برای تنظیم بازار، نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

اجرای طرح های فرهنگی برای استقبال از زائران در قم

سیار بیان کرد: طرح های فرهنگی متنوعی در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان و سطح شهر قم با همکاری شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی برای پذیرایی از زائران نوروزی انجام می شود که به عنوان نمونه می توان به طرح خیمه های معرفت و آرامش بهاری اشاره کرد که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم انجام می گردد.

آماده باش دستگاه های امدادی و بیمارستان های قم

فرماندار قم گفت: علاوه بر حضور 40 تیم تخصصی اورژانس در سطح شهر و جاده ها و همچنین آمادگی عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان، تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی استان نیز با حضور پزشکان مورد نیاز، در آماده باش کامل به سر می برند.

آماده بودن شهر قم برای استقبال از موج دوم زائران نوروزی

سیار با اشاره به حضور مستمر استاندار و سایر مسئولان استان در دستگاه های خدمت رسان و نظارت بر نحوه انجام فعالیت های آن ها، بیان کرد: ستاد تسهیلات زائران استان قم آماده پذیرایی از موج دوم زائران نورزی است که از انتهای هفته جاری تا پایان تعطیلات به این استان سفر می کنند.

وی افزود: خواب آلودگی رانندگان از مهمترین عوامل تصادف های منجر به فوت روزهای اخیر در جاده های منتهی به استان قم بوده است، بنابراین از رانندگان می خواهیم با استراحت کامل و پرهیز از شتاب، به سمت استان قم سفر کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار