معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها ۳۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل های کشور برای روستاییان نصب شده است.
کد خبر: ۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ 17 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منصور سه شنبه در گردهمایی سراسری روسای حقوقی ادارات منابع طبیعی در شیراز افزود: در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها ۴۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی دیگر در حال نصب در روستاهای چهار محال و بختیاری است تا از قطع درختان برای گرمایش خانه های روستایی جلوگیری شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: به منظور حفظ و احیای منابع طبیعی در ۳۰ میلیون هکتار از اراضی طرح کاداستر اجرا شده است.

معاون پیشگیری دادگستری استان فارس نیزگفت: گسترش عرصه های منابع طبیعی عنوان حفظ ثروت برای نسل آینده، یکی از شاخصه های توسعه پایدار است.

رحمانیان اضافه کرد: کارشناسان حقوقی وظیفه دارند از اراضی منابع طبیعی دفاع کنند، زیرا اراضی ملی متعلق به همه مردم در همه عصرها و نسلهاست.

وی ادامه داد: پدیده زمین خواری در کشور و استان رو به توسعه است، اگرچه شورای حفظ اموال بیت المال تشکیل شده اما پرونده تصرف اراضی ملی روز به روز بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز در اجرای قوانین خلاء هایی دیده می شود که دست سودجویان را باز گذاشته و آنها را در برابر قانون قدرتمند کرده است.

وی خاطر نشان کرد: نبود هماهنگی بین دستگاه های متولی و عدم مستند سازی مناسب از مهمترین دلایل افزایش تعداد پرونده های زمین خواری است.

رحمانیان بیان کرد: اجرای قانون ماده ۱۳ با مشکل مواجه است و پرونده های مطروحه در مراجع قضایی را از دفاع کامل برخوردار نمی کند و سند اراضی به نام دولت صادر نمی شود.

قائم مقام معاون قضایی و مدیر کل پرونده های خاص منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیزگفت: منابع طبیعی بعنوان ثروت ملی یکی از سرمایه های بی بدیلی است که متاسفانه با اقدامات سودجویانه برخی افراد به مخاطره افتاده است.

حجت الاسلام رحیمی افزود: نبود دفاع لازم در محاکم قضایی از پرونده های تصرفی منابع طبیعی یکی از مشکلات اساسی در این حوزه است.

وی ادامه داد: به کارگیری کارشناسان حقوقی خبره و شناسنامه دار کردن اراضی منابع طبیعی می تواند در کاهش تصرفات و افزایش ضریب حفاظت و صیانت اثر گذار باشد.

وی اضافه کرد: آموزش کارشناسان برای دفاع از اموال و اراضی دولت و تعامل آنها با کارشناسان حقوقی می تواند در حفظ اراضی از تصرف اشخاص موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار