شاید فکر کنید که هود آشپزخانه ضروری ترین وسیله آشپزخانه نیست و چندان تفاوتی نمی کند چه هودی را انتخاب کنید. این تفکر تا حدودی درست است و شاید هود آشپزخانه به اندازه اجاق گاز و یخچال برای یک آشپزخانه ضروری نباشد
کد خبر: ۵۷۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 24 February 2018

بدون دانستن این نکات، هود آشپزخانه نخرید

شاید فکر کنید که هود آشپزخانه ضروری ترین وسیله آشپزخانه نیست و چندان تفاوتی نمی کند چه هودی را انتخاب کنید. این تفکر تا حدودی درست است و شاید هود آشپزخانه به اندازه اجاق گاز و یخچال برای یک آشپزخانه ضروری نباشد همانطور که در گذشته، آشپزخانه ها از چیزی به نام هود بهره نمی بردند. اما با تغییر شرایط خانه ها و رواج آپارتمان نشینی، محیط آشپزخانه‌ها هم عوض شده است. اگر فکر می کنید خرید هود آشپزخانه نیازی به بررسی زیادی ندارد، بعدها زمانی که آشپزخانه‌تان پر از بوی سرخ کردنی شود و صدای هود همه صداها را در خود گم کند، از این ساده انگاری پشیمان خواهید شد. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب، همه جوانب را بسنجید و نوع نیاز و مختصات آشپزخانه تان را به طور کامل در نظر بگیرید تا هودی که می خرید دقیقاً آن چیزی باشد که انتظار دارید و  فروشگاه اینترنتی زنبیل این امکان را به شما می دهد که با یک بررسی همه جانبه، یک خرید خوب را تجربه کنید. اما برای اینکه هود مناسب خود را پیدا کنید باید نکات زیر را هم در نظر بگیرید:

 نوع هود

انواع مختلف هود در بازار وجود دارند که می‌توانید به فراخور نیاز خود یکی از آنها را خریداری کنید. برای خرید هود شومینه‌ای، فلت یا مخفی، سلیقه شما مطرح است اما به طور معمول مکش هود فلت به خاطر نوع قرارگیری بالای اجاق گاز، بهتر است. اما اگر زیبایی یا قیمت هود یا مدل خاصی از آن، برای شما اهمیت بیشتری دارد می‌توانید بر اساس حجم مکش و قدرت هود، مدل مناسب را انتخاب کنید.

بدون دانستن این نکات، هود آشپزخانه نخرید

سر و صدا

هود یکی از لوازم پر سروصدای آشپزخانه است. برای فهمیدن میزان صدای هود آشپزخانه، دورهای چهارم و پنجم آن را امتحان نکنید، از دور اول شروع کنید و تا دور سوم ادامه دهید. چون غالب استفاده شما از هود، از همین سه دور است و به ندرت از دور چهارم و پنجم استفاده خواهید کرد ضمن آنکه دورهای چهارم و پنجم هود، عموماً صدای زیادی دارند. توجه داشته باشید که میزان صدا در محدوده ۵۳ تا ۶۳ دسیبل، محدوده مناسبی برای صدای هود است.

سنسور و کنترل

 

بعضی از انواع هود ها مانند هود اخوان ، هود کن، بیمکث و استیل البرز سنسورهایی دارند که به طور خودکار با توجه به هوای آشپزخانه شروع به کار می کنند. این ویژگی، فوائد دیگری نیز دارد که بسته به نوع هود متفاوت است. هودهای کنترل دار هم در بازار موجودند که بستگی به نیاز شما دارد که چقدر از کنترل، برای هود استفاده کنید. نور هود را نیز دست کم نگیرید، نور بالای اجاق گاز می تواند آشپزی را برای شما راحت تر کند. قطعاً بررسی دقیق طیف متنوعی از هودها، سخت و زمان گیر است و به همین منظور شما می توانید به زنبیل مراجعه کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات کامل را کسب و سفارش خود را ثبت کنید.

بدون دانستن این نکات، هود آشپزخانه نخرید

فیلتر هوای هود

هودهای دارای خروجی هوا، از فیلتر آلومینیومی برای جمع آوری روغن و دود و ... استفاده می کنند. اگر از این نوع هودها دارید حتماً هر ماه بسته به مصرفتان، فیلتر هود خود را در ظرفشویی بشویید. اما هود هایی که خروجی هوا ندارند، از فیلتر زغالی برای جمع آوری هوا استفاده می کنند که قابل شستشو نیستند و شما باید هر چند ماه یک بار، فیلتر جدید جایگزین کنید. بعضی از هودها دارای نمایش گر هستند که در زمان لازم برای تعویض فیلتر، به شما هشدار می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار