تهران - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر گزارش ذی حسابان شهرداری تهران در خصوص بودجه سال 93 تا پایان سال جاری به شورای شهر ارائه نشود، طرح سوال از شهردار «محمدباقرقالیباف » را در شورا مطرح می کنم.
کد خبر: ۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶ 18 February 2015

به گزارش  ایرنا « رحمت الله حافظی»  در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس تبصره 13 بودجه سال 93 شهرداری تهران، گزارش بررسی ذی حسابان شهرداری باید هر شش ماه یکبار به شورای شهر ارائه شود که این کار در سال 93 انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران گفت: آلودگی هوا موجب سقط جنین و افزایش بیماری های قلبی و عروقی در شهر تهران شده است.

«محمد حقانی» عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه جلسه با تاکید بر احداث شبکه فاضلاب برای جمع آوری آب باران افزود: اجرای پروژه فاضلاب شهر تهران از سال 72 آغاز و تا کنون بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی خاطرنشان کرد که شهرداری تهران در مناطق مختلف شهر همکاری و کمک موثری را برای اجرای این پروژه و حفاری شبکه فاضلاب انجام داده، زیرا سلامت مردم برای شهرداری تهران بسیار مهم است.

حقانی با بیان اینکه پروژه فاضلاب شهر تهران حدود 10 هزار کیلومتر شبکه دارد، افزود: اگر متوسط بارندگی های شهر تهران را 300 میلی متر فرض کنیم با توجه به مساحت شهر، سالانه 1200 متر مکعب آب ناشی از بارندگی وارد فاضلاب شهر می شود.

وی افزود: سالانه 60 سانتی متر ارتفاع سفره های آب زیرزمینی در تهران کاهش می یابد که این موضوع تاثیرات منفی بسیاری بر محیط زیست دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آب باران در شهر تهران وارد شبکه آب و فاضلاب شهری می شود که به دلیل همراه داشتن شن و ماسه، موجب بروز مشکلات زیادی در شبکه می شود.

وی گفت: باید شبکه ای مجزا از طریق چاه های جذبی برای آب باران در سطح شهر تهران ایجاد شود و پیش از اتمام طرح فاضلاب شهری، چاه های جذبی وارد سیستم فاضلاب شوند.

«مهدی چمران» رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه جلسه علنی امروز شورا به موضوع هوای پاک اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی شهر تهران آلودگی هوا است که این امر موجب بروز و گسترش بسیاری از بیماری در میان شهروندان شده است.

وی افزود: استان های خوزستان و ایلام این روزها به شدت درگیر مشکل آلودگی هوا و ریزگردها هستند که باید برای حل این معضل و رفع مشکلات مردم این استان ها برنامه ریزی شود.

چمران خاطرنشان کرد: هوای پاک نباید در قالب یک شعار مطرح شود و دستیابی به این مهم نیازمند عزم جدی و تلاش جمعی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بودجه سال 94 اعتبارات خوبی برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده گفت: براساس مصوبه دولت باید 50 درصد از بودجه حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران پرداخت شود تا بتوانیم با توسعه شبکه حمل و نقل، زمینه کاهش آلودگی هوا در تهران را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار