هاشمی رفسنجانی با تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی همراه با افزایش نرخ سوخت، گفت: اگر این کار را نکنیم مردم با وسیله شخصی خود به خیابان ها می‌آیند و وضع آلودگی و ترافیک بدتر می‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 17 December 2017
محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغاز سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز روز حمل و نقل و رانندگان است، به مسائل مربوط به بودجه دولت پرداخت.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ سوخت باید در کنار گسترش حمل و نقل عمومی باشد، اظهار کرد: اگر این کار را نکنیم مردم مجبور می‌شوند از وسیله شخصی استفاده کنند که این اتفاق وضعیت آلودگی هوا و ترافیک را بدتر می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید از حمل و نقل عمومی حمایت کنیم، ادامه داد: بودجه دولت 1238 میلیارد تومان است و 414 هزار میلیارد تومان هم بودجه عمومی است.

وی با بیان اینکه امسال در قانون بودجه یک بند  مربوط به کم کردن یارانه‌ها و بند دیگر برای افزایش قیمت سوخت مطرح است، اظهار کرد: هر دو موضوع برای کلانشهرها مهم است و اگر از این دو بخش چیزی نصیب حمل و نقل عمومی نشود ظلم است.

هاشمی با اشاره به جلسه ای که با محمدعلی نجفی شهردار تهران داشت، گفت: در طی این جلسه قرار شد تا بتوان در نهایت تلاش حق کلانشهرها را از بودجه عمومی گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بحث یارانه ها در دولت نهم و دهم مطرح شد، گفت: یکی از بندهای آن کمک به حمل و نقل عمومی بود و چون همه پول صرف یارانه شد، چیزی به حمل و نقل عمومی نرسید.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست ملاقات کرده‌ام، اظهار کرد: اگر این ملاقات میسر شود حتما درخواست خواهم کرد که بخشی از بودجه افزایش حامل‌های انرژی را به حمل و نقل عمومی و به ویژه حمل و نقل ریلی اختصاص دهد.

گفتنی است؛ مهدی حجت معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر حضور یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار