رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شیراز اعتقاد دارد اگر قرار است کار فرهنگی انجام دهیم باید شهرمان را به شهر جشنواره‌ها و فستیوال ها برگردانیم با این کار به زندگی، نقش و کار هنرمندمان نیز اهمیت می‌دهیم.
کد خبر: ۵۳۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱ 27 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: لیلا دودمان در جمع کارکنان حوزه هنری فارس افزود: بارها گفته‌ام باید قدر جوان‌ها را بدانیم. ما سال های سال از جوانها غفلت کرده‌ایم .من با همین جوانها مشغول عوض کردن برنامه فرهنگسراها هستم. با همین جوان‌ها برنامه پنج ساله فرهنگی اجتماعی شهر شیراز را ده بار مورد بررسی کارشناسی قرار داده‌ام تا این برنامه برای سال 1397 تا 1401 شهر شیراز آماده شود.

دودمان خطاب به رییس حوزه هنری گفت: دغدغه های ما و شما یکی است. آنچه درباره فرهنگ ، منطقه فرهنگی ایران و نقش شیراز و ضرورت نگاه بین المللی به شیراز می گویید دغدغه های مشترک ماست.

وی افزود: پیشنهاد داده ام سال آینده 10 بیلبورد بزرگ را در مسیرهای اصلی شهر تهران به روز حافظ و روز شیراز اختصاص دهیم تا بدانند در شیراز چه خبر است. ما در کنار گردشگر خارجی به گردشگر فرهنگدوست ایرانی نیز نیاز داریم که شیراز را پایگاه خویش بداند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: معتقدم بایستی فرهنگ را تقویت کرد و اقتصاد فرهنگ را نیز تقویت کرد. اگر اقتصاد فرهنگ را تقویت نکنیم هنرمند ما از لحاظ مالی کم بنیه می ماند و نقاش، خوشنویس و فیلمساز ما دچار مشکل می شوند. همین فیلمسازی که به 10-15میلیون برای کار هنری نیاز دارد، وقتی کمکی دریافت نکند دچار سرخوردگی می شود که نتیجه اش بخشیدن عطای هنر به لقایش خواهد بود.

دودمان گفت: چرا جنوب شهر ما نباید از لذت هنر بهره مند شود؟ عاشق موسیقی و تئاتر خیابانی هستم و از سازمان فرهنگی هنری خواسته‌ام از این گروه ها حمایت شود و در قسمت های حاشیه‌ای اعم از ترکان و شرغان و ده پیاله و شیخ علی چوپان اجرا داشته باشند. مردم این مناطق باید کمک شوند روحیه شان باز شود تا کی باید غم و غصه مشکلات خویش را داشته باشند.

وی ضمن بیان این مطلب  که تاکنون به بیش از 30 مسجد رفته ام  گفت: روحانیون مساجد می گویند چه کمکی می توانیم به هم بکنیم. می گویم همیشه مساجد ما پایگاه های اجتماعی بوده اند. تئاتر را باید به درون مساجد ببریم. چه اشکالی دارد؟ اگر می خواهیم کار اصیل فرهنگی انجام دهیم باید فضای فعلی شکسته شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: چه اشکالی دارد مساجد ما نیز درس های حقوق شهروندی را به وسیله ی تئاتر آموزش دهند. تا هم دوباره پایگاه اجتماعی  و هم پایگاه تفریحی خویش را باز یابند. اگر ما خوراک فرهنگی داشته باشیم هرکسی با هر روحیه ای که داشته باشد می تواند مخاطب برنامه های ارتقای فرهنگی ما و شما باشد.

  دودمان گفت: ما نباید با مسایل هیجانی برخورد کنیم. باید برنامه داشته باشیم. ما باید بخش های فرهنگی و اجتماعی را کنار هم ببینیم؛ اگر اینها در کنار هم و موازی هم حرکت کنند می توانیم مدعی شویم که متولیان فرهنگی موفقی هستیم حتی بخش میراث فرهنگی را نیز باید با ارتقای فرهنگ عمومی جامعه ارتقا دهیم.
ا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار