رئیس شورای شهر تهران اعضای شورا در خصوص ساخت پلاسکوی جدید را اعلام کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که شورای شهر پنجم به آن اهتمام ویژه داشت، موضوع ساخت و ساز و حل مشکل پلاسکو بود که این موضوع را با جدیت دنبال کرده و با همه دست اندرکاران امر همچون بنیاد مستضعفان، شهرداری، معاونت شهرسازی و ... در مورد ساخت و ساز در محل پلاسکو جلسه گذاشته و نظر همه را جویا شدیم.
کد خبر: ۵۲۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 08 November 2017
محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اشاره به موضوع کسبه پلاسکو و ساخت و ساز در محل ساختمان قدیمی، گفت: سازمان میراث فرهنگی نسبت به حریم بناهای تاریخی در پی ساخت ساختمان جدید درمحل پلاسکو نگران است و با این حال شورای شهر پنجم تصمیم گرفت که برای حل سریع مشکلات کسبه پلاسکو و برای آنکه بهانه‌ای دست دیگران ندهد، نظر خود را در خصوص ساخت و ساز در حد حقوق مکتسبه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان توپ را در زمین شهرداری انداخته و می‌گفتند که شهرداری اجازه ساخت و ساز نمی‌دهد، گفت: حالا شورای شهر پیشنهاد خود را به شهرداری اعلام کرده تا وضعیت این ساختمان در بلاتکلیفی نباشد و از شهردار تهران نیز توقع می‌رود که این گونه پرونده‌ها را به نتیجه برساند.

وی افزود: نظر شورا این است که حداقل بر اساس مقدار حقوق مکتسبه، ساختمان ساخته شود و حالا اگر این پیشنهاد رد یا تایید و یا تغییر کند بر عهده ما نیست و باید معاونت شهرسازی و شهردار نیز نظر خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شورا در تضاد با نظر میراث فرهنگی است، گفت: ممکن است تعارضاتی در این زمینه وجود داشته باشد اما قانون داریم که باید حقوق مکتسبه نیز رعایت شود و امیدواریم راه حلی در این زمینه پیدا شود تا مشکلات مردم مرتفع شود.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نامه سازمان بازرسی در خصوص بکارگیری افراد بازنشسته در شهرداری گفت: نظرات خود را بعدا اعلام می‌کنم چرا که فعلا جلسه‌ای دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار