رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: روز 24 آبان همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه برگزار و از 5 صادرکننده ملی و 19 صادر کننده استانی و 6 شرکت صادرکننده صاحب نوآوری قدردانی خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 01 November 2017
علی همتی با اشاره به ثبت‌نام 73 صادرکننده برای شرکت در همایش از صادرکنندگان نمونه در فارس، گفت: سال گذشته 53 صادرکننده در فارس برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده بودند.

همتی با بیان اینکه امسال 51 درصد از کل صادرکنندگان برتر ملی، استان فارسی است، گفت: طی 20 دوره برگزاری جشنواره صادرکنندگان نمونه ملی فارس سالانه حداکثر 2 صادرکننده برتر داشت و در سال‌هایی هم نام فارس بین برترین‌ها قرار نداشت.

او ضمن یادآوری اینکه سال گذشته فارس 4 صادر کننده برتر در سطح ملی داشت، گفت: امسال این تعداد به 5 صادرکننده رسیده که حاکی از اثربخشی اقدامات انجام شده در 4 سال گذشته است.

همتی خاطرنشان کرد: صادرکننده برتر بر اساس عملکرد سه ساله انتخاب می‌شود و تنها فعالیت‌های یکساله مد نظر و ملاک نیست؛ به‌عنوان مثال درآمد ارزی صادرکننده باید در یک دوره سه ساله روند افزایشی داشته باشد.

او تاکید کرد: صادرات به بازار جدید، ایجاد دفاتر فروش یا نمایندگی در کشورهای هدف، ثبت برند، اخذ گواهینامه استاندارد ملی و بین‌المللی از موارد مد نظر در انتخاب صادرکننده برتر ملی است.

همتی با بیان اینکه فارس سال گذشته رشد 44 درصدی صادرات را تجربه کرد، افزود: سال گذشته 2.8 میلیون تن کالا به ارزش کالا به ارزش یک میلیارد و 43 میلیون دلار از فارس صادر شده که نسبت به سال قبل رشد 40 درصدی به لحاظ وزن و 44 درصدی به لحاظ ارزش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: بیشترین میزان رشد صادرات فارس سال گذشته مربوط به حوزه صنعت با رقم 477 میلیون دلار بود که از این کالاها کود اوره با رقم 200 میلیون دلار بیشترین حجم کالای صادراتی را به خود اختصاص داد .

همتی با بیان اینکه محصولات معدنی با رقم 125میلیون دلار از دیگر کالاهای صادراتی مهم فارس بوده است، به صادرات 312 میلیون دلاری کالاهای کشاورزی اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی هستیم به گونه‌ای که دو صادر کننده برتر ملی از فارس در این حوزه فعال هستند.

او از صادرات خدمات به عنوان یکی دیگر از توانمندی‌های فارس یاد و اضافه کرد: جذب توریسم‌های خارجی برای فارس درآمد 88 میلیون دلاری به همراه داشته و یکی از  دفاتر خدمات گردشگری فارس موفق شد عنوان واحد برتر ملی در حوزه صادرات را کسب کند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعتقاد دارد که باز شدن فضای تجاری بین المللی برای ایران بعد از برجام و سیاست‌های حمایتی دولت در زمینه مبادلات خارجی باعث رشد صادرات فارس شده است.

همتی افزود: طرح‌های حمایت از تولید و رونق تولید باعث شد ظرفیت بلااستفاده صنایع فعال شده و مازاد محصولات تولیدی صادر شود همچنین مشوق های صادراتی همچون یارانه سود تسهیلات بانکی نیز برای رونق صادرات بسیار موثر بوده است.

رئیس سازمان صنعت فارس گفت: پارسال به صادرکنندگان برتر فارس 138 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و وام گیرندگان یارانه 2 تا 4 درصدی سود تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

همتی با بیان این که امسال هدف گذاری ارز آوری یک میلیارد و 347 میلیون دلاری برای این استان پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد دارد، گفت: هم‌اینک یک هزار و 170 کارت بازرگانی برای تجار فارس صادر شده و 240 صادرکننده صادرات بالای 100 هزار دلار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار