هاشمی مطرح کرد؛
رییس شورای شهر تهران، گفت:براساس قانون دولت باید ۵۰ درصد از اعتبارات مترو را پرداخت کند که امیدواریم در این زمینه اتفاقات خوبی بیفتد ضمن این که در آینده ای نزدیک ۲ هزار واگن جدید وارد خطوط مترو خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 29 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محسن هاشمی"  در پایان هفدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه امروز (یکشنبه) از کلانتری رئیس سازمان محیط زیست دعوت به عمل آمد تا گزارشی را از اقدامات انجام شده در حوزه آلودگی هوای شهر تهران ارائه کند.

وی افزود: در ادامه جلسه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در بحث کاهش آلودگی هوا مطرح کردند، ضمن اینکه رئیس سازمان محیط زیست توضیحاتی را در این باره مطرح کرد.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به این که ما به اندازه کافی قوانین داریم، بیان کرد: در این بخش باید اقدامات عملی انجام داد و بنا داریم با همکاری دولت، شهرداری و شورا اقدامات لازم را در این بخش عملیاتی کنیم.

هاشمی با اشاره به تعداد روزهای هوای پاک در شهر تهران، افزود: اگرچه تعداد این روزها افزایش یافته است، اما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید تلاش گسترده‌ای را برای افزایش روزهای هوای پاک انجام دهیم. 

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان محیط زیست، مبنی بر ورود شبانه کامیون‌ها به تهران، گفت: در صحبت‌های آقای کلانتری ذکر شد که ۳۰ درصد آلودگی هوا مربوط به ورود کامیون‌ها در شهر است که البته در این زمینه اعضا نقدهایی را به این آمار داشتند اما به طور کلی باید عنوان کرد که بخش قابل توجهی از آلودگی هوا مربوط به خودروها و بویژه خودروهای تک‌سرنشین است. 

رییس شورای شهر تهران، اضافه کرد: تلاش می‌شود که در روزهای هوای پاک در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته باشد و در این زمینه از تمامی توان مدیریت شهری استفاده خواهد شد.

هاشمی همچنین به توسعه حمل و نقل با محوریت مترو اشاره کرد و گفت: اگرچه در حال حاضر ۷ خط مترو در شهر تهران فعال است اما برخی از ایستگاه‌های این خطوط تکمیل نشده‌اند و باید تلاش شود این ایستگاه‌ها تجهیز و مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از ۲ میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌شود، اظهار داشت: تلاش می‌شود در این دوره از مدیریت شهری در آینده نزدیک میزان سفرها و توسعه خطوط مترو افزایش یابد. 

رییس شورای شهر تهران با اشاره به پرداخت سهم دولت در بخش مترو، گفت: براساس قانون دولت باید ۵۰ درصد از اعتبارات مترو را پرداخت کند که امیدواریم در این زمینه اتفاقات خوبی بیفتد ضمن اینکه در آینده نزدیک ۲ هزار واگن جدید وارد خطوط مترو خواهد شد.

هاشمی در پایان ضمن تاکید مجدد بر اینکه قوانین بسیاری در بحث آلودگی هوا وجود دارد، بیان کرد: این قوانین بسیار خوب نوشته شده است اما اجرا نمی‌شوند که امیدواریم در دوره جدید و با تعامل دولت، شهرداری و شورا این قوانین اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار