شاخص کل بورس امروز (چهارشنبه) با رشد 107 واحدی در جایگاه 86 هزار و 636 واحدی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۱۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 25 October 2017
به گزارش تابناک تهران، در معاملات امروز (چهارشنبه) برخی نمادهای فولادی، پالایشی و مخابرات و پتروشیمی، مورد توجه خریداران بودند، اما گروه خودرو از وضعیت مناسبی برخوردار نبود و اغلب نمادهای این گروه با کاهش قیمت مواجه شدند.

بر این اساس، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، همراه (ارتباطات سیار ایران)، شسپا (نفت سپاهان)، فارس (هلدینگ خلیج فارس) و شتران (پالایش نفت تهران) در معاملات امروز، بیشترین سهم را در بالا رفتن شاخص داشتند، اما نمادهای گروه خودرویی از جمله خساپا (سایپا) و خودرو (ایران خودرو) مانع اصلی رشد نماگر بورس بودند.

همانند روزهای اخیر، گروه فلزات اساسی در معاملات امروز (چهارشنبه) بازار بورس مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت؛ به گونه ای که در صدر معاملات قرار گرفت. در این گروه 89 میلیون سهم به ارزش 206 میلیارد ریال داد و ستد شد.

گروه خودرو به ارزش 187 میلیارد ریال و کانی های فلزی به ارزش 98 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.

در رده چهارم، گروه فرآورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 61 میلیارد ریال جای گرفت. گروه شیمیایی با معاملاتی به ارزش 60 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

در معاملات امروز 625 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش معاملات بورس به یک هزار و 568 میلیارد ریال در 62 هزار و 893 نوبت خرید و فروش شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 34 واحد افزایش یافت و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، کمتر از یک واحد افت کرده است.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز کمتر از یک واحد کاهش یافت و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 45 واحد افزایش یافت.

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 28 واحد و شاخص بازار دوم بورس 482 واحد رشد کرد.

آخرین روز کاری هفته اول آبان‌ماه با افزایش حجم و کاهش ارزش مبادلات فرابورس و همچنین برآیند مثبت آیفکس (شاخص فرابورس) همراه بود.

سهام‌داران فرابورسی با دادوستد بیش از 166 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 948 میلیارد ریال مبادلات این هفته را پایان داده و به استقبال هفته آتی رفتند.
شاخص کل فرابورس ایران نیز که روز گذشته با اندکی افت قرمزپوش شد، امروز با رشد حدود یک و نیم واحدی که بیشتر تحت تاثیر مثبت از سوی نماد زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بود، در ارتفاع 946 واحدی قرار گرفت.

همچنین متقاضیان و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن (تسه)، بیش از 80 هزار ورقه تسه را در تابلو تسهیلات مسکن دست به دست کردند که ارزش حاصل از این خریدوفروش‌ها بر 60 میلیارد ریال بالغ شد.

به دلیل این که مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان‌ماه 96 در نماد معاملاتی «تسه9408» به منظور نقل‌ و انتقال (خریدوفروش و هبه) در روز 15 آبان 1396 به اتمام می‌رسد، این نماد در پایان معاملات روز دوشنبه 15 آبان‌ماه متوقف خواهد شد.
همچنین مدت استفاده از تسهیلات از محل این اوراق تا 15 آذرماه سال جاری بوده و بعد از این تاریخ منقضی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار