مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: عنوان کردن استفاده از روغن پالم در رسانه ها، اعتماد مردم را به استفاده از محصولات لبنی پاستوریزه کاهش داده است.
کد خبر: ۵۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 22 June 2015
حسین رشیدی عصر دوشنبه در نشست شورای سلامت استان کرمان افزود: این موضوع به استفاده مردم از لبنیات فله دامن زده و مصرف اینگونه لبنیات را تشدید کرده و مردم به سمت محصولات غیر پاستوریزه رفته اند.

وی بیان کرد: دامپزشکی با عرضه غیر پاستوریزه و فله لبنیات بویژه شیرخام مخالف است اما به هرحال به برخی از مراکز عرضه اینگونه لبنیات داده شده است.

وی گفت: شیر فله از نظر کیفیت مناسب نیست و متاسفانه در این مراکز عرضه می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: با استفاده از شیر و لبنیات غیر پاستوریزه احتمال ابتلای افراد به تب مالت افزایش می یابد و بی شک هزینه های درمانی را می طلبد که باید در سطح استان برنامه خوبی برای کنترل بیماری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در روند ایمن سازی دام وقفه هایی ایجاد شده بود و مشکلاتی در تولید واکسن دام و سایر مشکلات وجود داشت . 

رشیدی با اشاره به اینکه بعضی از بیماری های عفونی در شرایطی از سایر بیماری ها اهمیت بیشتری پیدا می کند گفت: 70 درصد بیماری عفونی بین انسان و دام مشترک است.

وی ادامه داد: با بلند نظری که در سطح استان وجود دارد پیشگیری همه جانبه و با مشارکت همگانی از بیماری های عفونی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: برای اینکه بتوان متناسب با مسوولیت ها و وظایف و با همان سرعت و توان دانشگاه علوم پزشکی در این عرصه حضور یافت، کمک های مادی نه چندان چشمگیر لازم است.

وی اظهار کرد: در سند امنیت غذایی استان به خوبی همه چیز دیده شده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: دامپزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار