قدس- بخشدار مرکزی قدس با اشاره به نبود ایستگاه های امداد و نجات در دهستانهای این شهرستان از احداث دو ایستگاه آتش نشانی در این مناطق خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳ 15 February 2015
محمدرضا آذریان در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور چشمگیر شهروندان قدس در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه اظهار داشت: قیام امام خمینی( ره) در واقع ظهور صغری امام زمان( عج) و زمینه ساز فرج کبری بوده و مردم نیز با شناخت کامل از این انقلاب هر ساله با حضور چشمگیر در راهپیمایی ها  صحنه های مختلف انقلابی علاقه و پایبندی خود را به نظام نشان می دهند.

وی در خصوص کمبود آب و اثرات آن بر کشاورزی شهرستان گفت: با توجه به کاهش بارش نزولات آسمانی و کمبود احتمالی آب در تابستان مسئولان شهرستان مجوز حفر چندین حلقه چاه را صادر کرده و با اداره آبفا همکاری لازم را دارند تا در تابستان با مشکل کمبود آب شرب مواجه نشویم.

این مسئول ادامه داد: همچنین برای مشکل آبیاری اراضی کشاورزی، آبیاری قطره ایی پیشنهاد شده که جهاد کشاورزی بعنوان متولی این امر پیشگام شده و با ارائه تسهیلاتی به کشاورزان این امکان را می دهد که اراضی خود را به سیستم آبیاری قطره ای مجهز کنند که در ایام دهه فجر یکی از این سیستم ها افتتاح شد.

قدس به کتابخانه مرجع شبانه روزی نیاز دارد

آذریان تصریح کرد: با توجه به حضور بیش از 20 هزار دانشجو در قدس و همچنین جمعیت 400 هزار نفری این شهرستان نیاز به یک کتابخانه مرجع شبانه روزی دارد و امید است با همکاری مسئولان شهرستانی و استانی این امر محقق شود.

وی افزود: مسایل فرهنگی فعالیت زمانبر هستند اما هرچه جامعه بیشتر به سمت و سوی فرهنگی، تربیتی و ورزشی حرکت کند، بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی کاهش می یابد و هرچه مجتمع های ورزشی و فرهنگی راه اندازی شود زندان ها بسته می شوند.

بخشدار مرکزی قدس عنوان کرد: در دنیای کنونی نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرستان قدس نیروی انسانی بسیار خلاق و کارامدی دارد که متاسفانه بانک جامع اطلاعاتی از آنها در دست نیست، در حال حاضر بخشداری با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت یک انجمن با همین عنوان راه اندازی کرده که حلقه اتصال فارغ التحصیلان جامعه با صنعت باشد.

انجمن صنعت، معدن و تجارت برای ارتباط فارغ التحصیلان و صنایع تشکیل شد

وی افزود: این انجمن جلسات و گردهمایی های تخصصی و جلسات مشاوره برگزار خواهد کرد، یکی دیگر از اهداف این انجمن حمایت از نخبگان و کارآفرینان و پیگیری مشکلات صنایع است که با توجه به ارتباط این انجمن با مجلس، کمیسیون صنایع و شرکت شهرک های صنعتی دور از دسترس نخواهد بود.

آذریان با اشاره به اینکه شهرستان قدس کمترین دهستان را در کشور دارد، گفت: این کمترین مساحت دهستان خود مشکلات بسیاری از جمله مناقشه بر سر مالکیت شهرک دانش، مسئله صنعتی بودن هفت جوی و تازه تاسیس بودن دهیاری های زرنان بالا و پایین را بوجود آورده است.

این مسئول متذکر شد: البته مساله مالکیت شهرک دانش با حکم صادره به قدس داده شد اما در مرحله اجرای حکم مشکلاتی بوجود آمده و مسئولان شهرستان نیز در راستای احقاق حقوق شهروندان به صورت جدی پیگیر آن هستند.

وی گفت: متاسفانه دهستان های قدس ایستگاه آتش نشانی ندارند و بر اساس جلسات برگزار شده با مدیرعامل سازمان آتش نشانی و مسئولان شهرستان مصوب شد که کلاس های امداد و نجات در این دهستان ها برگزار شده و دو ایستگاه آتش نشانی نیز در این مناطق احداث شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار