مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: با صدور احکام قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون 36 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان تخریب و یکهزار و 476 متر مربع از اراضی کشاورزی رفع تصرف شد.
کد خبر: ۵۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 21 June 2015
مسعود ایلکا با بیان اینکه چهار حکم قلع و قمع از ابتدای سال جاری در روستاهای این شهرستان صادر شده افزود: دو حکم در روستای کلفور، یک حکم در روستای مهاباد و یک حکم در روستای گذرخانی صادر و 220 متر مربع از اراضی کشاورزی رفع تصرف شد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از محل تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، 32مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوار کشی و احداث بنای غیرمجاز تخریب و بیش از یکهزار و 256 متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان نیز رفع تصرف شد.

ایلکا خاطرنشان کرد: در طول سه ماه نخست سال جاری، با اجرای طرح های گشت و بازرسی به 78 ساخت و ساز غیرمجاز اخطار داده شد. 

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه با اشاره به گزارش عملکرد وضعیت پرونده های تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شهرستان در سال گذشته نیز گفت: در طول سال گذشته 503 پرونده تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان تشکیل که برای 280 پرونده حکم قطعی و 43 پرونده حکم قلع و قمع صادر و 52 هزار و 563 متر مربع اراضی کشاورزی رفع تصرف شد.

وی با تاکید بر اینکه با متخلفان در این شهرستان برخورد قانونی می شود افزود: خرده مالکی و پایین بودن درآمد حاصل از بخش کشاورزی، خرید و فروش اراضی کشاورزی با حضور افراد غیربومی و احداث بنا، فاقد سند بودن و یا مشاعی بودن اراضی کشاورزی در شهرستان، تکمیل ظرفیت بافت روستاها و شهرها و احداث بنا در خارج از بافت و خوش آب و هوا بودن شهرستان را از جمله دلایل افزایش ساخت و ساز غیرمجاز برشمرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار