فرماندار قرچک، گفت: بستر رودخانه جاجرود در شهرستان قرچک است که محلی برای فاضلاب، زباله و پسماندهای خطرناک شده و اگر این روند ادامه داشته باشد و این موضوع توسط آب منطقه ای حل نشود، معضلات امنیتی و اجتماعی دامن گیر شهرستان می شود.
کد خبر: ۵۰۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 10 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "مسعود مرسلپور" صبح امروز (سه شنبه) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قرچک طی سخنانی، اظهار داشت: کارگاه های چرم و چرم سازی با گزارشی که محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان ارائه کردند، با توجه به یک سری توافق ها و تمهیدات و امتیازاتی که دولت داده است، به چرمشهر انتقال پیدا خواهند کرد و تا زمانی که منتقل شوند باید در فرصت باقی مانده، با همکاری با اداره محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک کمتر به محیط زیست آسیب وارد کنند.

وی افزود: بستر رودخانه جاجرود در شهرستان قرچک است که محلی برای فاضلاب، زباله و پسماندهای خطرناک شده و اگر این روند ادامه داشته باشد و این موضوع توسط آب منطقه ای حل نشود، معضلات امنیتی و اجتماعی دامن گیر شهرستان می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک به موضوع پسماندهای پزشکی در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست با کمک شورای شهر و روستا و دهیاران تدبیری کنند که این نگرانی شهروندان در خصوص پسماندهای پزشکی رفع شود.

وی افزود:  کارگران شهرداری موظف به جمع آوری پسماندهای پزشکی در سطح شهر که از نظر بهداشتی و درمانی خطرناک هستند، بوده و باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

مرسلپور به معضل فاضلاب در حاشیه روستاهای بخش مرکزی شهرستان قرچک نیز اشاره کرد و افزود: هنوز مشکلات فاضلاب های رها شده در حاشیه روستاها رفع نشده و این فاضلاب ها بیماری زا بوده و برای محیط زیست خطرناک است.

وی افزود: سمت غرب برخی از روستاهای شهرستان قرچک را فاضلاب ها در برگرفته و در مسیر باد است که باد آن را به روستاها منتقل می کند و باید در این خصوص با نظر محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، شورای روستا و دهیاران  تصمیم گیری و مشکل مرتفع شود.

فرماندار قرچک تاکید کرد: اعضای کارگروه بایستی با عزم و اقدامی جدی و با اجرای دقیق مصوبات کارگروه، در راستای حل مسائل و مشکلات موجود گام های استوار بردارند.

گفتنی است جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قرچک با حضور مسعود مرسلپور فرماندار و دیگر اعضای این کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار