رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید دارد که مدل دولت برای رونق پایدار مسکن مورد استقبال قرار نگرفته و باید تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان اختصاص داده شود.
کد خبر: ۵۰۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 04 October 2017
تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدرضا رضایی کوچی در خصوص رونق پایدار مسکن و اقدامات دولت در این زمینه گفت: به رویه دولت برای رونق پایدار مسکن خوش بین نیستیم و پیشنهاد می شود که دولت به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان مسکن مهر روی آورد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخاطبان اصلی مسکن ارزان قیمت قشر متوسط و پایین جامعه است، توضیح داد: دولت برای تامین مسکن مدل ها و صندوق های متعددی را طراحی کرده است اما مسئله این است که تولیدکننده یا متقاضی مسکن از عهده تامین سپرده گذاری در صندوق ها نیستند به این جهت مدل دولت مورد استقبال قرار نگرفته است.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت باید با بازپرداخت طولانی مدت باشد، اظهار داشت: بازپرداخت تسهیلات تامین مسکن باید به نحوی تعیین شود که با درآمد مردم متناسب باشد اگر بازپرداخت کوتاه مدت و با مبالغ بالا باشد قشر متوسط و ضعیف از عهده بازپرداخت بر نمی آید و در نتیجه رونق پایدار مسکن ابتر می ماند.

بافت های فرسوده هدف تسهیلات ارزان قیمت باشد

وی با تاکید بر باید تسهیلات ارزان قیمت در بافت های فرسوده هزینه شود، عنوان کرد: زیرساخت ها در بافت فرسوده فراهم است و لازم نیست دولت به دنبال ایجاد زیرساخت هایی چون آب، برق و گاز باشد اما اگر به دنبال تعریف شهرهای برود هزینه ها افزایش پیدا می کند.

رضایی کوچی با رد این موضوع که دولت منابع کافی برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت در اختیار ندارد، گفت: دولت می تواند از منابع مالی که برای مسکن مهر در نظر گرفته شده بود برای رونق مسکن استفاده کند.

این نماینده مجلس توصیح داد: به بانک مرکزی اجازه داده شده بود که 50 هزار میلیاد تومان برای مسکن مهر در اختیار بانک مسکن قرار دهد و اکنون می توان از محل بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر اقداماتی داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مدل مسکن مهر نیز مخالف است، اظهار داشت: تسهیلات ارزان قیمت باید در اختیار تولیدکننده و متقاضی قرار بگیرد و البته باید نظارت بر نحوه تخصیص تسهیلات افزایش پیدا کند، اگر تسهیلات به تولیدکنندگان اختصاص یابد قیمت تمام شده مسکن کاهش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار