رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ‌ملارد، گفت: عدم آگاهی صنایع در شهرستان ملارد با توجه به تعداد صنوف و شهرک صنعتی این شهرستان، سبب شده که تنها ۱۰ کارفرما در سامانه کارورزی ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۵۰۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 27 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "فریبا حسن‌نژاد" با اشاره به اجرای طرح‌های کارورزی در شهرستان ملارد، اظهار داشت: در راستای تحقق هر چه بیشتر شعار سال مبنی بر تولید و اشتغال، در حال حاضر 3 طرح در سطح شهرستان پیگیری می‌شود که عبارت است از طرح مهارت‌یابی کارجو در محیط کار، طرح کارآموزی دانش‌آموختگان و طرح تعاون روستا که به طور حتم تأثیر خوبی در روند اقدامات ایجاد می‌کند.
 
وی افزود:‌ طرح مهارت‌جو به دنبال این است که با قرار دادن افراد بی‌مهارت در یک فضای کاری خاص، آن‌ها را آموزش داده تا بتوانند با کسب مدارک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای صاحب حرفه شوند.
 
رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ملارد، ادامه داد: افراد کارجو و کارفرمایان می توانند برای اطلاع از این طرح‌ها با مراجعه به سایت karvarzi.mcls.gov.ir اقدام به ثبت‌نام کرده و موارد بعدی جهت آشنایی کارجو و کارفرما طبق ضوابط قانونی و شرایط مندرج صورت می‌گیرد.
 
حسن‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در طرح کارجو بعد از ارتباط‌گیری بین کارجو و کارفرما طبق ضوابط و شرایط مرتبط با نوع کار از 4 تا 6 ماه کارجو نزد کارفرما حرفه می‌آموزد و بعد از اتمام این دوره معین، آزمونی از افراد گرفته می‌شود و به آن‌ها کارت مهارت‌آموزی داده می‌شود که بتوانند از آن بهره ببرند که البته نبود مرکز فنی و حرفه‌ای در ملارد مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است.
 
وی همچنین به طرح کارآموزی دانش‌آموختگان اشاره کرد و گفت: این طرح نیز به نوعی هم‌تراز با طرح مهارت‌یابی کارجو است، با این تغییر که در کنار بیمه مدنی که وجود دارد به میزان مدرکی که این افراد دارند از طریق دولت به آن‌ها مبالغی پرداخت می‌شود که این خود سبب رشد اشتغال و همچنین آشناسازی دانش‌آموختگان با محیط کار و عملی کردن تئوری‌هایی که سال‌ها برای کسب آن وقت گذاشته‌اند، می‌شود.
 
رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ملارد به ثبت‌نام حدود 700 کارجو در سامانه مربوطه در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: موضوعی که بسیار ناراحت‌کننده است عدم توجه و یا عدم آگاهی صنایع در شهرستان ملارد با توجه به تعدد صنوف و شهرک صنعتی است؛ چرا که تنها در حدود 10 کارفرما در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
 
حسن‌نژاد با اشاره به اجرای طرح تعاون روستا بیان کرد: طرح دیگری که هم‌اکنون با جدیت در حال اقدام و پیگیری است طرح تعاون روستا است که در راستای بهبود اشتغال و احیای دوباره یک روستا است که برای اجرایی شدن طرح مقرراتی وضع شده ‌که از جمله این مقررات برخورداری روستا از حداقل جمعیت است، یعنی کمتر از 50 خانوار نبوده و طرح هادی نیز در آن روستا اجرا شده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار