رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ،گفت: با توجه به صدور بیش از 50 میلیون بیمه نامه و پرداخت بیش از پنج میلیون مورد خسارت در سال، باید فضای مناسبی برای فعالیت فعالان صنعت بیمه فراهم باشد.
کد خبر: ۴۹۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 06 September 2017
به گزارش تابناک تهران از تارنمای بیمه مرکزی، "عبدالناصر همتی»" امروز (چهارشنبه) در نخستین گردهمایی ارزیابان خسارت صنعت بیمه، اظهار داشت: باید به یکی از بزرگ ترین مطالبات مردم که دریافت خسارت واقعی و منصفانه است پاسخگو باشیم. 

همتی گفت: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران و همچنین مناسب ترین زمان برای بازاریابی بیمه، هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت است. 

وی افزود: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت بموقع به زیاندیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است. 

همتی برآورد خسارت را امری چالش برانگیز و محل مناقشه دانست و گفت: اینجاست که نقش ارزیابان خسارت بیمه‌ای به عنوان کارشناسان مطلع و بی‌طرف در برآورد خسارت نمود پیدا می کند و ارزیاب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعی، می‌تواند در جلوگیری از تقلبات بیمه‌ای نیز سهیم باشد. 

«انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه و حضور در صحنه حوادث رانندگی و انجام عملیات بررسی و برآورد خسارت ضمن اینکه اعتماد مردم را به صنعت بیمه ارتقا می دهد عاملی برای شناخت هرچه بیشتر آحاد مردم با فعالیت و کارکرد نهاد ارزیابان خسارت است و از بسیاری از اختلاف ها و نارضایتی مردم از بیمه جلوگیری می کند.

رییس شورای عالی بیمه از ارزیابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بی‎طرف و مستقل عمل کرده و برای ارتقای جایگاه صنف خود بکوشند و با رعایت اخلاق حرفه‎ای، تعامل مناسب و منطقی با ذی‎نفعان صنعت بیمه داشته باشند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار