رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت:از آنجائی که فلسفه‌ افطاری دادن، برای پذیرایی از فقرا و نیازمندان جامعه طراحی‌شده، چنانچه، ادارات و سازمان‌های دولتی می‌خواهند به این برنامه مستحب بپردازند، در اوج تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی ازجمله تورم و گرانی بهتر است در اماکن ساده، فقراء و نیازمندان و کارگران زحمتکش پای سفره‌های افطاری نشانده شوند.
کد خبر: ۴۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷ 16 June 2015
محمدرضا هاجری بعدازظهر امروز در صحن علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: گزارش سفرهای پرتعداد خارجی و داخلی از طریق سایت‌ها، پیامک‌ها همچون سوهان روح و روان شهروندان را می‌خراشد، تمسک به اقتصاد مقاومتی، توجه به تحریم و تهدید دشمنان لجوج و عنود اقتضا می‌کند از هزینه‌های گزاف بیت‌المال شود تا آرامش به روح و روان و افکار عمومی شهروندان بازگردد.

وی افزود: در راستای ایجاد فضای معنوی در شهر مقدس شیراز متناسب با شأن ماه مبارک رمضان بر تمام مدیران و فعالان فرهنگی لازم و ضروری است در برپایی مجالس انس با قرآن بکوشند و کسب معارف قرآن و یادگیری در اولویت فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی شهر ازجمله ادارات و سازمان‌های شهرداری قرار گیرد.

این عضو شورا ادامه داد: از آنجائی که فلسفه‌ افطاری دادن، برای پذیرایی از فقرا و نیازمندان جامعه طراحی‌شده، چنانچه، ادارات و سازمان‌های دولتی می‌خواهند به این برنامه مستحب بپردازند، در اوج تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی ازجمله تورم و گرانی بهتر است در اماکن ساده، فقراء و نیازمندان و کارگران زحمتکش پای سفره‌های افطاری نشانده شوند.

وی اضافه کرد: از میراث فرهنگی و گردشگری درخواست دارم، به‌جای رسانه‌ای کردن اختلافات خود با مدیریت استان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع)، در سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی، بدون جنجال رسانه‌ای، در نشستی صمیمانه مشکل خود را برای حل‌وفصل چند منزل مخروبه پایان دهند و تعریض، بهسازی و بازسازی راههای دسترسی مناسب به سومین حرم اهل‌بیت (ع) را به‌طورجدی دنبال کنند.

منابع طبیعی و محیط‌زیست حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را به مردم بسپارند

این عضو شورا بیان کرد: برای چندمین بار در طول چند ماه گذشته، شاهد آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده بمو بوده‌ایم، بسیاری از گونه‌های گیاهی منطقه طعمه حریق شد درحالی‌که در طرف دیگر جاده پارک بمو از اول جاده خرامه تا داریون و بالاتر که در دست مردم است بوته‌های سرسبز انگور نشان از احیاء و باروری و سربلندی دارد.

وی بیان کرد: اگر محیط‌زیست به مردم‌باوری برسد و به مردم اعتماد و اطمینان کنند و در امر حفاظت و نگهداری محیط‌زیست از مردم بهره ببرد، چراکه بسیاری از مشکلات اعم از کم‌آبی تابستان را نخواهیم داشت. اگر با مکانیزم منطقی بخشی از پارک بمو با حفظ مالکیت محیط‌زیست برای حفظ پوشش گیاهی، گیاهان دارویی، درختچه‌های دیم و ... به مردم بومی منطقه واگذار شود، ضمن کمک به تولید و ایجاد فرصت شغلی، از مناطق حفاظت‌شده بهتر می‌توان صیانت کرد.

هاجری در ادامه یادآور شد: در سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی، شایعه‌سازی عناصر افراطی دررفتن یا ماندن مدیریت‌ها در فارس و شیراز، ثبات مدیریت‌ها را با مشکل مواجه کرده، روح یأس و نومیدی را دامن می‌زنند.

وی تصریح کرد: منافع و مصلحت شهر اقتضا می‌کند به‌شدت ازاین‌گونه شایعات پرهیز شود که رویه ناصواب اختلاف در میان مدیران و نمایندگان مجلس از حالت طبیعی خارج‌شده است و به‌جای دستگیری، مچ‌گیری، به‌جای رفاقت، رقابت و بجای همدلی، سنگدلی را به نمایش می‌گذارند و بجای هم‌زبانی، بیگانگی پیشه کرده‌اند و یارگیری و تبلیغات زودرس انتخاباتی همه را مشغول کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار