مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ویژه كودكان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 31 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ویژه كودكان و نوجوانان استان فارس امروز، ۹ مردادماه در محل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان این استان با معرفی و تجلیل از برگزیدگان هر بخش برگزار شد.

این جشنواره در ۸ بخش نشریه‌نگاری، کتاب‌سازی، کاردستی، قصه‌گویی، شعرسرایی، داستان‌نویسی، سرود و پویانمایی برپا شد كه همزمان با ایام دهه كرامت، اختتامیه آن نیز برگزار شد.

اصغر باقرزاده، مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كشور در این مراسم با تصریح اینكه در منظر اسلام، وجود كودكان مایه خیر و بركت است، به كودكان و نوجوانان نیز توصیه كرد كه همواره به یاد خدا باشند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر مكرم اسلام(ص) بر این نكته تأكید كرد كه به كار بردن نام خدا هر بلا و آسیبی را از انسان دور می‌كند و سپس ادامه داد: هر كار خیری كه در حق كودكان خود انجام دهیم مصداق همان بسم‌الله است كه آسیب و بلا را از آنان دور می‌كند.

باقرزاده همچنین با تأكید بر اینكه باید نیكی به كودكان را پاس داشت،‌ خواستار توجه مربیان كانون‌های پرورش فكری كودكان و نوجوانان به این مسئله مهم شد.

زهرا افتخاری، مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس نیز در این مراسم،‌ ایام دهه كرامت را گرامی داشت و گفت: این ایام بهترین فرصت برای آن است كه كودكان و نوجوانان خود را با مفاهیم دینی آشنا سازیم.

وی همچنین خواستار توجه كودكان و نوجوانان به فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی شد و گفت: تفكر حاكم بر این كانون نیز به عنوان یك نهاد تربیتی، دینی است.

افتخاری با تأكید بر اینكه باور دینی، زمینه‌ای برای انجام رفتارهای دینی است، اهمیت توجه به این نكته را برای كارهایی كه برای كودكان و نوجوانان انجام می‌شود را یادآور شد.

مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس در ادامه با یادآوری سجایای اخلاقی اهل بیت(ع)، بر اهمیت الگوگیری از این سجایا تأكید كرد و گفت: امیدآفرینی و خوش‌خلقی از جمله ویژگی‌هایی هستند كه می‌توان در دهه كرامت به واسطه سجایا و ویژگی‌های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) در میان نوجوانان و كودكان خود گسترش دهیم.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم نیز معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار