فعال آمریکایی و یکی از سرنشینان کشتی امدادرسانی ایران به مردم یمن گفت: عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی از استقلال مردم یمن می‌ترسند.
کد خبر: ۴۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 11 June 2015
کالپ موپین در سلسله نشست‌های بزم اندیشه با عنوان نسل‌کشی در یمن در سالن اجتماعات مؤسسه جوانان آستان‌قدس رضوی اظهار کرد: مردم آمریکا همچون شهروندان ایرانی اطلاعات زیادی درباره اتفاقاتی که در یمن می‌افتد، ندارند و این امر سبب شده تا معتقد باشند که ایران کشوری ناامن است، چراکه هیچ‌کدام از رسانه‌های آمریکایی اطلاعات درستی از وضعیت ایران و جنگ در یمن با حضور نظامیان عربستان که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند، نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های آمریکایی قبل از هر حقیقتی اطلاعات اشتباهی همچون درگیری شیعیان با اهل سنت و اتفاقات میان عربستان و ایران به مردم ارائه می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که حتی سازمان ملل نیز عدم ارسال سلاح به یمن از سوی ایران را کاملاً تأیید می‌کند.

این فعال سیاسی آمریکایی با بیان اینکه یمن، بیداری اسلامی را از جمهوری اسلامی ایران آموخته است، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی در جهان امروز به عنوان یک مکالمه ملی و حتی بین‌المللی در میان کشورهایی همچون یمن تبدیل شده است و آنها به دنبال یافتن آزادی و استقلال خود هستند.

وی، انصارالله را گروهی شیعه دانست که در راه اجرای آزادی و رفع تبعیض‌ها گام برمی‌دارند، عنوان کرد: اعضای کنگره آمریکا فعالیت‌های یمن را با آپارتاید آفریقای جنوبی مقایسه کردند و معتقدند که این گروه از شیعیان تنها بیگاری می‌کنند و بیشتر مایل هستند فعالیت‌های دینی مذهبی داشته باشند.

فعال آمریکایی و یکی از سرنشینان کشتی امدادرسانی ایران به مردم یمن ، مبارزه سیاه‌پوستان در آمریکا را یک امر بزرگ و جسورانه عنوان کرد و متذکر شد: با وجود اینکه آمریکا در سال‌های خیلی دور با برخی از کشورها وارد جنگ شد، اما آنها راحت ننشستند و برای کسب استقلال و آزادی خود جنگیدند.

این فعال سیاسی آمریکایی بر ضرورت حقیقت حمایت آمریکا از تجهیزات نظامی عربستان در جنگ با یمن تأکید کرد و یادآور شد: عربستان با جنگ در یمن بسیاری از مکان‌های غیرنظامی این کشور را بمباران کرد و تاکنون 4 هزار کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشته است.

موپین، عربستان را چهارمین کشور ثروتمند جهان با بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات نظامی با پشتیبانی آمریکا دانست و بیان کرد: متأسفانه عملیات ارسال کشتی شامل آب و غذا که توسط ایران به یمن انجام شد با شکست روبه‌رو شد، چراکه عربستان خلیج را بمباران و 15 نفر از مردم را بازداشت کرد، اما بازهم این امر شجاعت شهروندان ایرانی را می‌رساند که داوطلبانه از جان خود گذشتند تا به مردم یمن کمک کنند.

وی اضافه کرد: عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی از اینکه کشورهای فقیر همچون یمن به استقلال برسند می‌ترسند، چراکه امروز جنگ سرد وجود ندارد، بلکه جنگ میان سرمایه‌داران وال‌استریت با مخالفانش است، بنابراین این کشورها نمی‌خواهند سرمایه‌گذاری و بانکداری خود را از دست بدهند.

فعال آمریکایی و یکی از سرنشینان کشتی امدادرسانی ایران به مردم یمن در پایان استقلال و ایجاد بیداری اسلامی در یمن را نوعی عدالت در جهان معرفی کرد و چنین توضیح داد: جوانان و سایر مردم آمریکایی به علت بحران‌های اقتصادی در کشور خود می‌دانند که دشمن اصلی آنها همین سرمایه‌داران وال استریت هستند، بنابراین آنها نیز به دنبال عدالت می‌گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار