شهردار رباط کریم از بهره برداری اولین پارک خورشیدی شهر رباط کریم خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 18 July 2017
مسعود مختاری، اظهار داشت: پارک «گل رز» به عنوان اولین پارک خورشیدی رباط کریم که تمام انرژی خود را از انرژی خورشیدی تامین می کند و می تواند به عنوان سرآغازی در رویکرد به کارگیری انرژی های پاک در احداث پروژه های شهری تلقی شود.

وی افزود : به کارگیری ۲۵ پنل خورشیدی برای تامین روشنایی یک پارک می تواند مبدا حرکتی نو برای استفاده از انرژی های پاک و کم هزینه و استفاده از ابزار مناسب برای کاهش هزینه ها در طولانی مدت و حرکت به سوی توسعه پایدار باشد .

شهردار رباط کریم خاطر نشان کرد: مهمترین مزیت انرژی های تجدیدپذیر آن است که بدون آلایندگی هستند و یا آلودگی بسیار کمی تولید می کنند، آلودگی هایی مانند دی اکسید کربن و یا سایر آلاینده های شیمیایی در طولانی مدت می تواند آثار جبران ناپذیری را از لحاظ زیست محیطی و اقتصادی داشته باشد، اما انرژی های تجدید پذیر چنین نیست .

وی ادامه داد : پروژه های انرژی های پاک و تجدیدپذیر همواره منافع اقتصادی به همراه دارند و پروژه های استفاده کننده از انرژی های پاک در جهت توسعه پایدار یک شهر حرکت می کنند و این پروژه ها می توانند منجر به جذب گردشگر و سبب جذب سرمایه و ایجاد شغل در آن ناحیه می شود.

وی در پایان گفت : تنوع در اشکال تامین انرژی در اجرای پروژه های شهری می تواند رویکردی نوین برای اعمال راهبردهای بازدهی در میان مدت و طولانی مدت و صرفه جویی در هزینه های آینده شهر باشد و به نحوی سرمایه گذاری برای توسعه آینده شهر خواهد بود .
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار