معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه ما به ورزش بانوان یک نگاه توسعه‌ای است و در تلاش هستیم وضعیت ورزش زنان حتی در کوچکترین شهرستان های کشور نیز بهبود پیدا کند.
کد خبر: ۴۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 10 June 2015
رباب شهریان در نخستین گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان که در مشهد مقدس در حال برگزاری است اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به تحقق صحبت‌های رئیس جمهوری مبنی بر رفع تبعیض‌های موجود و ایجاد فرصت‌های مناسب در حوزه ورزش بانوان دارد.

شهریان به موضوع واگذاری اماکن به بخش های مختلف ورزشی براساس ماده 88 اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش بانوان طی سال‌های گذشته بسیار ضرر کرده است اما وزیر ورزش و جوانان برای حل مشکلات موجود دستور تشکیل کمیته‌ای کارشناسی را برای بررسی ماده 88 صادر کرد.

وی به پیگیری‌های دفتر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی‌های گسترده ای را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و صحبت‌های رئیس جمهوری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سهم ورزش در برنامه پنجم توسعه نسبت به برنامه‌های قبلی کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: قطعا این موضوع در استان‌های مختلف مشکلاتی را به وجود آورده اما نگاه ویژه وزارت بر این است که باید جایگاه ورزش بانوان در سراسر کشور ارتقاء پیدا کند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: طرحی در شورای معاونین ارائه شده که مسابقات قهرمانی کشور با یک نگاه جدید در 24 رشته ورزشی ویژه بانوان در کشور دنبال شود.

وی به موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: موضوعی که وزارت ورزش و جوانان به صورت دقیق بررسی شده حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها است و این موضوع مطالبه جامعه ورزش نیست بلکه مطالبه زنان جامعه از وزارت ورزش است و باید به این نکته اشاره کرد که وزارت ورزش و دولت تصمیم گیرنده نهایی نیست.

شهریان با اشاره به اینکه در این زمینه باید دستگاه‌های دیگر اظهار نظر کنند تصریح کرد: رشته‌هایی که زمینه مناسب برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود دارد به صورت موردی بررسی شده است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی این معاونت در وزارت ورزش و جوانان علی رغم توسعه ورزش بانوان در کشور هنوز فاصله زیادی با وضعیت مطلوب وجود دارد و بر همین اساس مدیران ورزشی در سراسر کشور باید در برنامه توسعه استان مشارکت زنان را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند تصریح کرد: نگاه ما به ورزش بانوان یک نگاه توسعه ای است و در تلاش هستیم وضعیت ورزش زنان حتی در کوچکترین شهرستان های کشور نیز بهبود پیدا کند.

معاون توسعه ورزش بانوان به ابلاغ دستورالعملی تحت عنوان ماده 88 به استان های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس این دستورالعمل مقرر گشته در سه حوزه سالن‌هایی ورزشی ویژه ورزش های قهرمانی، همگانی و بانوان به صورت خاص در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ما از استان های سراسر کشور درخواست داریم که ارزیابی‌های بسیار دقیق را در حوزه بانوان انجام دهند و شاخص‌های مرتبط با ورزش بانوان را با دقت دنبال نمایند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه عملکرد تمامی مدیران کل در استان‌ها به صورت دقیق بررسی می شود، خاطر نشان کرد: باید هئیت های ورزشی به صورت دقیق ارزیابی شوند تا سهم ورزش بانوان در تمامی هیئت‌های ورزشی سراسر کشور مشخص شود و برنامه ریزی بهتری نسبت به گذشته انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار