رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه آستان امامزاده هاشم (ع) در حریم شهر دماوند قرار دارد، گفت: در این آستان مقدس، مکانی برای عرضه محصولات هنرمندان دماوندی اختصاص‌ یافته است.
کد خبر: ۴۵۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 11 July 2017
شهرام شریفی در خصوص تاریخ ثبت آستان امامزاده هاشم (ع) اظهار داشت: در لوح ثبت این اثر به‌عنوان امامزاده هاشم آبعلی و به شماره ۶۱۷ ثبت‌ شده است.
 
وی با اشاره به ثبت ملی به تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۳۴۵ امامزاده هاشم آبعلی، در ذیل شهرستان دماوند و جزو آثار ملی استان تهران افزود: در حال حاضر، محدود مشاء وارد بافت شهر دماوند شده است.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه بقعه امامزاده هاشم (ع) در حریم شهرستان دماوند قرار دارد، بیان کرد: این امامزاده یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری مذهبی کشور محسوب می‌شود؛ بقعه امامزاده هاشم (ع) در یکی از شعاع‌های اصلی در محور هراز قرار دارد.
 
شریفی در خصوص قدمت آستان امامزاده هاشم (ع) بیان کرد: قدمت و بنای اصلی این اثر به دوره صفویه بازمی‌گردد؛ آستان امامزاده هاشم (ع) یکی از مکان‌های مهم به‌خصوص برای شهرستان دماوند بوده و به‌نوعی هم‌اکنون در تاج شهر دماوند است.
 
وی تصریح کرد: آستان امامزاده هاشم (ع) دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در خصوص گردش مالی، رونق و توسعه گردشگری به‌ویژه مذهبی است که این مجموعه نقش زیادی در توسعه شهرستان دماوند خواهد داشت.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند مکان خاصی در طرح توسعه بقعه امامزاده هاشم (ع) برای عرضه محصولات هنرمندان صنعت‌گر و صنایع‌دستی در نظر گرفته‌ شده است که با موافقت و استقبال خوب رئیس اداره اوقاف همراه بود.
 
شریفی ادامه داد: امسال با توجه به تمام حساسیت موجود بر ارائه خدمات سفر نوروز ۹۶ در محدوده آستان امامزاده هاشم (ع) اصرار داشتیم که با عنایت خداوند و کمک برخی از مسؤولان اجرایی این امر به‌خوبی میسر شد.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم همه مسؤولان و همشهریان دماوندی از این اثر ملی حفاظت و صیانت کنند و دست در دست هم برای توسعه و رشد منطقه گام بردارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار