فرماندار دماوند از تأسیس هشت دهیاری جدید در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: طرح هادی در برخی روستاها با استفاده از منابع اقتصادی خود روستاها پیشرفت داشته است.
کد خبر: ۴۵۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 11 July 2017
ناصر محمودی‌فرد بعدازظهر امروز در جلسه‌ای با شماری از مسؤولان ازجمله معاون عمرانی استاندار تهران، دهیاران و شهرداران شهرستان دماوند، امام جمعه دماوند و امام جمعه آبسرد با اشاره به کمبود اعتبارات در چهار سال اخیر، اظهار داشت: طی این دوره چهار ساله با وجود تمام مشکلات مالی توانستیم با کمک استانداری تهران بودجه‌های مناسبی را برای روستاها اختصاص دهیم.
 
وی در خصوص مهم‌ترین مشکلات موجود در روستاها افزود: مهاجرت از روستاها به شهرها یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در روستاها وجود دارد.
 
فرماندار شهرستان دماوند گفت: در تلاش هستیم تا با ایجاد بسترهای مناسب این مهاجرت‌ها را معکوس کرده و کاهش دهیم تا روستاییان در روستاهای خود اقامت داشته باشند.
 
محمودی‌فرد بیان کرد: حدود 10 سال است که طرح هادی در روستاها اجرا می‌شود که نگاه به این موضوع به‌صورت انقباضی بوده است و باید این نگاه را تغییر دهیم.
 
وی گفت: در همین راستا کار جدیدی در شهرستان دماوند انجام داده‌ایم و از روستاهایی که توانمندی بیشتری ازنظر اقتصادی دارند، درخواست شد تا در هزینه‌ها به بنیاد مسکن کمک کنند که در این روستاها با پیشرفت کار بیشتری مواجه بودیم.
 
فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبارات معدل شهرستان دماوند نسبت به شهرهای استان تهران در جایگاه مناسبی قرار ندارد که ما از ظرفیت خود روستاها و دهیاری‌ها استفاده کردیم تا توانسته‌ایم پیشرفت مناسبی داشته باشیم.
 
محمودی‌فرد ادامه داد: وجود دهیاری‌ها تأثیرات بسیار مهمی در روابط روستاها خواهد داشت که تأسیس دهیاری‌ها از دیگر اقداماتی بود که انجام شد.
 
وی با بیان اینکه در ابتدای ورود ما به شهرستان دماوند، حدود 13 روستای این شهرستان دارای دهیار بودند، اضافه کرد: در حال حاضر حدود هشت دهیاری دیگر اضافه شده است و با این اقدام، حدود 50 درصد از روستاها دارای دهیار خواهند شد.
 
فرماندار شهرستان دماوند در زمینه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها گفت: مشکل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها به خوبی مدیریت شده است.
 
محمودی‌فرد خاطرنشان کرد: از قبل سال 94 بودجه روستاها 700 میلیون تومان بود که بعد از سال 94 به 3.5 میلیارد تومان افزایش یافت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار