رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: براساس آمارها 68 میلیون خدمت ثبتی دراین سازمان در سال گذشته به مردم ارائه شد.
کد خبر: ۴۵۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 07 July 2017
احمد تویسرکانی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر فاجعه حزب جمهوری اسلامی ایران در 7 تیر ماه 1360 به ویژه شهید آیت الله دکتر بهشتی این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: تا پیش از این خدمات در این سازمان در یک دستگاه قدیمی به مردم ارائه می شد سازمانی که ازسال 1290 و قریب 106 سال قبل ایجاد شده است، اما اکنون بسیاری از این خدمات به صورت الکترونیکی و بدون حضور مردم به این سازمان به آنها ارائه می شود.
وی تصریح کرد: در این سنوات که صدها میلیون سابقه ثبت به شیوه سنتی تجمیع شده بود با تدابیری که اندیشیده شد و با راهنمایی و مساعدت ریاست قوه قضائیه خدمات و اقدامات وسیع و گسترده ای را انجام داده است و جهت تحول اداری و اصلاح فرایندها قدم هایی را برداشته است.
وی ادامه داد: ما باید تمامی تلاش خودمان را در حوزه اداری و خدمت به مردم بکار بگیریم تا خدمات بهینه، سریع و کم هزینه به مردم ارائه دهیم و آسیب شناسی کنیم که نظام اداری و قضایی کمتر گرفتار آسیب و مفسده باشد چرا که بخشی از این مفاسد و مشکلات در نظام اداری و احیانا در نظام قضایی داریم بخشی معلول نقص فرایندها است.
تویسرکانی اضافه کرد: مردمی که خدمات مرتبط با خدمات ثبت را دریافت می کنند شاهد هستند که تحولات شگرفی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شکل گرفته است و صدها میلیون سابقه که در گذشته باید در درون دفاتری که در حال پوسیدگی و آسیب جستجو می شد امروز داده آمایی شده و در قالب بانک های متعدد در سیستم ها بارگذاری شده است و این باعث شده ما دقیق تر و سریع خدمات را انجام دهیم.
وی ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات ثبتی میلیون ها مکاتبات اداری و صدها میلیون اوراق بهادار شکل می گرفت که در این چند سال اخیر در یک اقدام فراگیر بسیاری از این مکاتبات و پرونده های کاغذی از بین رفته و تغییر شیوه داده و در قالب فایل های الکترونیک و بانک مجازی شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: این خدمات الکترونیکی باعث شده تردد مردم به شدت کاهش یابد چون برخی از مفاسد اداری در کشور به لحاظ مراجعات متعدد مردم است.
تویسرکانی ادامه داد: هرچه مراجعات کمتر باشد مفاسد نیز کاهش می یابد ما بر اساس آمار سالانه بیش از 30 میلیون مراجعه را کاهش دادیم و به همین نسبت مفسده ها کمتر شده است و طبیعی است ما باید مرتب رصد کنیم و آسیب ها را شناسایی کنیم و جهت رفع آسیب ها و اصلاح گریزگاههای فساد تلاش کنیم تا خدمات بهینه و مناسب تری را ارائه دهیم.
وی اظهار داشت: در بخش های مختلف امروز فرایند اقدامات به شکل الکترونیک شده است و پیش از این تمام خدمات ثبتی باید به شکل حضوری صورت می گرفت و فسادها، اشتباهات و خطاهای ثبتی فراوانی در این فرایندها بوده که بسیاری از آنها اصلاح شده و در این تحول اداری هزینه های بسیاری کاهش یافته است.
وی با تقدیر و تشکر از عنایت مقام معظم رهبری گفت: در سال گذشته شاهد بودیم در مقدمه تدوین برنامه ششم توسعه کشور که توسط رهبری ابلاغ سیاست می فرماید، در بند 67 این سیاست ها بر توسعه ثبت رسمی تاکید شد و باید عنایت کنیم هرچقدر توسعه ثبت رسمی داشته باشیم نزاع ها و دعواها کاهش می یابد.
تویسرکانی افزود: بسیاری از بی نظمی ها، دعاوی حقوقی و پرونده های دادگستری در قالب پرونده های حقوقی، جزایی و کیفری منشا آن اختلافات مالی است و توجه کنیم که کشور باید در جهت توسعه ثبت رسمی گام بردارد.
وی اظهار داشت: اگر تمام قراردادها و نقل انتقال ها به صورت رسمی باشد، از نزاع ها، اختلافات مالی و دعاوی که در کشور کم نیست و هزینه های فراوانی دارد، از آن پیشگیری می کنیم.
وی تصریح کرد: ما به عنوان خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باید تمامی تلاش خودمان را بکار گیریم تا خدمات بهتر به مردم ارائه دهیم. طبیعی است خدمتگزاری موفق است که بتواند آسیب های خودش را رفع کند و متناسب با نیاز مردم و جامعه گام بردارد.
تویسرکانی اضافه کرد: امروز در گوشه کنار کشور بخشی از مفاسد کشور معلول همین روزمرگی ها است و شاهد هستیم که بسیاری از اینها فقط روی کاغذ مانده است و نیاز داریم به نحو عملی در جهت تحول اداری گام برداریم.
وی ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل یکی از اقداماتی که می تواند در اصلاح جامعه و اقتصاد مقاومتی موثر باشد همین تحول اداری در بخش های مختلف است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه به فاجعه هفتم تیر اشاره کرد و گفت: فاجعه هفتم تیر ماه که توسط استکبار و در راس آن آمریکای جنایتکار و به دست منافقان کوردل رقم خورد سرمایه های گرانقدری را از مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی گرفت و مردم ما را از خدمات این عزیزان محروم کرد.
وی با بیان اینکه بهشتی معمار نظام قضایی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: وی خدمات ارزشمندی در راهبری، طراحی و معماری دستگاه قضایی داشت و امروز دستگاه قضایی به عنوان یک رکن اساسی نظام نقش مهمی در امنیت، استقلال و نظم حقوقی جامعه ایفا می کند.
تویسرکانی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یک نهاد شبه قضایی و وابسته به دستگاه قضایی خدمات فراوانی را به مردم ارائه می دهد که بخشی از آنها در رابطه با ثبت اراضی، املاک، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، ثبت شرکت ها و موسسات، اختراعات علائم تجاری و قراردادها است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار