همایش مبارزه با موادمخدر با عنوان «راه روشن» امروز با همکاری فرمانداری، اداره بهزیستی، جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی در شهرستان دماوند برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 04 July 2017
همایش مبارزه با مواد مخدر با عنوان «راه روشن» امروز با حضور رؤسای ادارات، رئیس شورای شهرستان دماوند با همکاری فرمانداری، اداره بهزیستی، جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی در منطقه چشمه اعلا برگزار شد.
 
علی حیدری سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: لازم به ذکر است که اعتیاد به موادمخدر در ابتدا از مصرف سیگار و قلیان آغاز می‌شود، که متأسفانه امروزه به امری رایج در میان جوانان تبدیل شده است.
 
وی افزود: موادمخدر به دو دسته صنعتی و سنتی تقسیم می‌شود که این مواد شامل تریاک و مشتقات آن، هروئین، شیشه و کوکائین است، هروئین، ماری‌جوانو یا همان گراس که در لفظ عامیانه به گل معروف است امروزه بیشترین موارد مصرف در بین جوانان را دارد.
 
سرپرست مبارزه با مواد مخدر شهرستان دماوند با بیان اینکه اگر افراد در خانواده حضور داشته باشند به سمت و سوی اعتیاد نمی‌روند تصریح کرد: بسیاری از مراجعه‌کنندگان گرایش خود را به سمت موادمخدر به جهت کمبود محبت در خانواده بیان می‌کنند؛ چرا که مصرف این مواد به مرور زمان در مسائل روحی و جسمانی این افراد تأثیر نامناسب می‌گذارد.
 
حیدری در ادامه به بیان برخی دیگر از عوارض مصرف هروئین پرداخت و خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی، انواع عفونت‌ها، آرتروز، مشکلات ریوی و غیره از جمله عوارض مصرف موادمخدر است، که افراد مصرف‌کننده در صورت ترک این مواد با مشکلات شدیدی روبه‌رو شده و در نتیجه به سختی آن را ترک می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار