وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هنوز خاطره تلخ مشکلات برخی آزمون‌های دوره‌های قبل در ذهن‌ها وجود دارد، گفت: کم‌مساله‌ترین آزمون‌ها در دولت یازدهم برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 03 July 2017
دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح ساختمان مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه بعد از دو دهه آرزوی تشکیل مرکز سنجش آموزش پزشکی محقق شد، گفت: این حوزه باید قضاوت کند و لازم است که این قضاوت به عدالت نزدیک‌تر باشد و در حال حاضر فعالیت‌هایی که در مرکز سنجش انجام شده دقت را در این حوزه افزایش داده است.
 
وی با اشاره به اینکه آزمون‌های حوزه علوم پزشکی از حساسیت‌های بالایی برخوردار هستند، گفت: در حوزه علوم پزشکی افراد با جان مردم سروکار دارند و باید به کسانی مدرک داده شود که به سلامتی و جان مردم آسیب نزنند و به خوبی امر درمان را عهده‌دار شوند.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: از منظر دیگر در برگزاری آزمون‌ها حق افراد داده می‌شود و با وجود اینکه این حق مشابه افرادی است که در وزارت علوم با هم رقابت می‌کنند اما در وزارت بهداشت جایگاه‌ها متفاوت است و حساسیت‌های بسیار بالای وجود دارد.
 
دکتر هاشمی با بیان اینکه در دوره‌های قبل مشکلاتی در برگزاری آزمون‌ها به وجود آمد که خاطره تلخ آن هنوز در ذهن همه وجود دارد، گفت: در دولت یازدهم کمترین مساله در برگزاری آزمون‌ها را داشتیم.
 
وی افزود: اگر به مساله فضا اهمیت بدهیم بقیه مسائل نظم پیدا می‌کند چراکه ما نیروی انسانی خوب را داریم ولی در سایر ابزارها کمی مضایقه کرده‌ایم، و اتفاقاتی رخ داده است.
 
وزیر بهداشت اظهار کرد: امیدواریم معاونت آموزشی در دوره‌های بعد انحصارگرایی در آزمون‌ها و دادن مجوز را بشکند و فعالیت‌هایی انجام شود تا طراحان سوال دیده شوند که این به معنای ثمره کارشان است تا این حلقه و انحصار شکسته شود و بسیاری از ماموریت‌های مهم انجام شوند که یکی از این ماموریت‌ها سند درمان است.
 
دکتر هاشمی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در وزارت بهداشت داریم این است که طراحی‌ها با آموزش عالی گره خورده است و این مساله ما را دچار مشکل می‌کند و آنچه در رسانه‌ها و گاه به طور خصوصی در مورد برخی درآمدها مطرح می‌شود ناشی از این مساله است و نشأت گرفته از عرضه و تقاضا است. زیرا اگر دانشگاه‌ها بر مبنای نیاز پذیرش را انجام می‌دادند بسیاری از این مشکلات وجود نداشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار