استاد کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت:‌ خودکفایی در تولید برنج دور از دسترس نیست؛ دولت باید از کشاورزان حمایت کند و واردات محصولات کشاورزی ساماندهی شود.
کد خبر: ۴۵۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 02 July 2017
غلام‌عباس عبدی‌نژاد درباره وضع بخش کشاورزی در کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها بر اجرای سیاست ارزشمند اقتصاد مقاومتی تأکید فرموده‌اند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور است و کشاورزی از حوزه‌های زیربنایی در تحقق این سیاست مهم به شمار می‌رود.

مدیرکل اسبق منابع طبیعی استان تهران با تأکید بر اینکه کشاورزی هم‌ردیف صنعت در رونق تولید ملی نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: کشاورزان و صنعتگران ابزارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

عبدی‌نژاد در بررسی عملکرد وزیر کشاورزی گفت: بنده نه در وزارت کشاورزی سمتی دارم و نه تعریف از این وزارتخانه امتیازی برای بنده است و به‌عنوان یک کارشناس به ساختار کشاورزی کشور نگاه می‌کنم و با اینکه به جوان‌گرایی در دولت اعتقاد دارم، اما عملکرد وزیر جهاد کشاورزی در حوزه مدیریت کشاورزی کشور را مثبت ارزیابی می‌کنم.

وی تصریح کرد: خودکفایی در تولید گندم نشانه تلاش‌های وزیر جهاد کشاورزی و تیم وزارتخانه و کشاورزان است.

استاد کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با تأکید بر اینکه با وجود این امتیازات وزیر جهاد کشاورزی، انتقاداتی در بحث واردات اقلام کشاورزی به‌ویژه محصولات مشابه تولید داخل داریم، تصریح کرد: باید برخورد جدی با این جریان شود.

عبدی‌نژاد با اشاره به اینکه کنار خودکفایی در گندم، خودکفایی در تولید برنج نیز دور از دسترس نیست، اضافه کرد: با حمایت ویژه از کشاورزان، این مهم نیز در کشور می‌تواند محقق شود.

وی با بیان اینکه اگر برنج‌کاران ما به‌ویژه در شمال کشور حمایت شوند، توقف در ایستگاه خودکفایی برنج امکان‌پذیر است، تصریح کرد: ظرفیت لازم برای تحقق این مهم در کشور وجود دارد و باید در مناطق مناسب کشت برنج داشته باشیم.

مدیرکل اسبق منابع طبیعی استان تهران با تأکید بر اینکه باید واردات محصولات کشاورزی به داخل کشور ساماندهی شود، اظهار کرد: این مهم باید در حمایت از تولید ملی محقق شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار