دادستان قرچک با تاکید بر عدم دریافت حق الجلسه های متعدد توسط برخی مسئولین، گفت: فیش نجومی در قرچک نداریم.
کد خبر: ۴۵۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 01 July 2017
حجت الاسلام والمسلمین احدالله سینکایی، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده توسط دستگاه قضایی در جهت مبارزه با تکدی گری در شهرستان قرچک، گفت: به رییس کمیته امداد دستور دادیم که با برخی موسسات خیریه تهران که به قرچک اعزام می شوند برخورد شود و به کلانتری های مربوطه نیز گفتیم که به محض مشاهده موارد این چنینی با قدرت بررسی و برخورد کنند.
 
وی اضافه کرد: برخی متکدیان از شهرستان های دیگر به این شهرستان می آیند که این امر برای ما قابل تحمل نیست.
 
وی سپس به تخلفات انتخاباتی در شهرستان قرچک اشاره کرد و گفت: ما کمترین تنش و تخلفات در انتخابات قرچک را با ۹ پرونده داشتیم که ۴ الی ۵ پرونده مربوط به مسئولین بوده است و به دادگاه کارکنان دولت ارجاع شد، دو الی ۳ مورد تخلف مربوط به دهیاران بوده است که در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری دخالت می کردند، که این پرونده ها در دادسرای شهرستان قرچک در حال رسیدگی است.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک به پیش گیری از دخالت برخی مسئولین در انتخابات اشاره کرد و گفت: در مواردی از مسئول مورد نظر خواستیم که استعفا دهد و از این طریق از وقوع تخلفاتی جلوگیری شد.
 
وی ضمن انتقاد از برگزاری هم زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: به نظر من اجرای انتخابات ریاست جمهوری با شوراها به طور همزمان صحیح نیست، انتخابات شوراها طایفه ای است.
 
سینکایی سپس به مواردی در مورد فیش های نجومی در شهرستان قرچک اشاره کرد و گفت: فیش های نجومی برای برخی ارکان دولتی در سطح ملی و برخی بانک ها است، ما نباید پرونده فیش های نجومی را در شهرستان قرچک مطرح کنیم، اساسا این جا فیش های نجومی وجود ندارد و عنوان فیش های نجومی در شهرستان قرچک صحیح نیست، درست نیست ما مسئول اول شهرستان را به دریافت فیش های نجومی محکوم کنیم.
 
وی توضیح داد: دریافت حق الجلسه در تمام کشور وجود دارد، اما باید راه کاری درست کرد که یک مسئول نتواند حق الجلسه های متعدد بگیرد و بر این اساس قرار شد تاکسی رانی و اتوبوس رانی ادغام شوند و یک شرکت حمل و نقل زیر مجموعه شهردار تشکیل شود و کمیسیون های متعدد وجود نداشته باشد.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک  با انتقاد از بازی با با آبروی افراد، گفت: ما پرونده ای با عنوان فیش نجومی در شهرستان قرچک نداریم، اما قبول دارم که در قرچک با این وضعیت و مشکلات اقتصادی و فساد اجتماعی، باید پرداخت ها مدیریت شود، این موارد ادعایی هنوز مورد بررسی دقیق انجام نگرفته است و باید بیشتر بررسی کنیم و در آینده نزدیک خبر موثق حقوق های مسئولین را اعلام می کنیم، نباید با یک خبر به حیثیت شهرستان ضربه خواهد خورد.
 
وی اضافه کرد: هیچکس حق ندارد محتویات پرونده ای را قبل از به نتیجه رسیدن کامل منتشر کند.
 
دادستان قرچک با اشاره به برخی ادعاها در خصوص آقای «ع» گفت: پرونده شکایتی از ایشان به دادسرا نیامده است و در صورتی که پرونده نیز بیاید، ما به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع خواهیم داد.
 
سینکایی در خصوص لزوم پیش گیری از ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: ستاد پیشگیری ساخت و ساز غیرمجاز در قرچک تشکیل شده و دستوراتی به رییس جهاد کشاورزی داده شده است و به محض این که مامورین و مسئولین جهاد کشاورزی متوجه تغییر کاربری شدند قلع و قمع کنند.
 
وی گفت: در ایام عید ۹ فقره ساخت و ساز غیر مجاز بود که به سرعت برخورد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار