امام جمعه موقت رفسنجان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مظهر استقلال کشور است چرا که تجهیزات خود را در نیروی هوایی، دریایی و زمینی خودشان تولید می کنند و نگاهی به بیگانگان ندارند.
کد خبر: ۴۵۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 01 July 2017
حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان که ماه کسب تقوا و معنویت بود، زمینه پارسایی و پرهیزگاری و تقوا را برای همه فراهم کرد.

وی افزود: واژه تقوا یعنی خودنگه داری و اجتناب از معاصی و اراده پولادین که بتواند از درون به عنوان یک پلیس، باطن انسان را از خطوط قرمزی که خدا تعیین کرده است بازنگه دارد.

وی تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های روزه این است که انسان در سایه تمرین یک ماه بتواند اراده قوی و امانتداری را در خودش تقویت کند و یک درسی برای تمام طول سال شود که به دستورات الهی جامه عمل بپوشاند.

امام جمعه موقت رفسنجان تصریح کرد: انسان در دنیای پر از فساد و با وجود شیطان قسم‌خورده و نفس اماره و با وجود تهاجمات فرهنگی از سوی استکبار جهانی باید با احتیاط گام بردارد که آلوده به گناه نشود.

حسینی با اشاره به برخی از آثار تقوا، بیان کرد: یکی از آثار تقوا این است که قدرت تشخیص حق از باطل در انسان تقویت می شود اگر اهل بصیرت نباشیم به دام باطل گرفتار می شویم.

وی رزق بی گمان را یکی دیگر از آثار و برکات تقوا دانست و افزود: اگر می خواهیم گرفتار فقر و تنگناهای زندگی نشویم و تحریمهای دشمنان اثر نگذارد یکی از این راهها تقوا است.

وی ادامه داد: برکت دست انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها نیست، دست خداوند است برای ازدیاد رزق و بی‌تأثیری تحریم‌های جهانی یکی از تمرینات تمرین تقوا باشد تا گشایش در زندگی ایجاد شود.

امام موقت جمعه رفسنجان تصریح کرد: اثر دیگر تقوا عدم تاثیر مکر دشمنان است و دشمنان قسم‌خورده که دائما در فکر دغل‌بازی و مکر علیه مسلمانان و ایرانیان هستند و اگر بخواهیم فریبکاری آنان اثر نگذارد یکی از راههای آن رعایت تقوای الهی است.

حسینی نزول برکات آسمانی، قبولی عبادات، برخورداری از بینش الهی، عاقبت به خیری، عدم ترس از قیامت، بخشش سیئات و گناهان ریز و نجات بخشی انسان را از دیگر آثار تقوای الهی برشمرد.

شهید بهشتی هنوز ناشناخته است

امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه دوم نماز با اشاره به حادثه دردناک هفتم تیر، گفت:  هفتم تیرماه سال ۶۰ که سالی غم‌انگیز و همراه با خاطرات تلخ بود. سالروز فاجعه انفجار حزب جمهوری اسلامی در تهران و شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب بود.

حسینی با بیان اینکه شهید بهشتی از خادمان صادق و درستکار نظام بود که به دست ناپاک گروهک منافقین به شهادت رسید، افزود: شهید آیت الله دکتر را هم هنوز نشناخته ایم، امام خمینی (ره) این مرد بزرگ را خوب شناخت و بعد از شهادتش فرمود او به تنهایی یک امت بود.

وی ابراز داشت: در سال ۶۰ با گذاشتن بمبی در مسجد ابوذر تهران قصد ترور امام خامنه‌ای را داشتند ولی خدا ایشان را به عنوان ذخیره انقلاب و مردم نگه داشت و امروز جانباز انقلاب و ذخیره خدا بر ما حکومت می‌کند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به این مطلب که از ششم تا دوازده تیر سال ۶۰ را به عنوان افشای حقوق بشر آمریکایی نامیده‌اند، گفت: یکی حقوق بشر اسلامی داریم حتی به حیوانات هم احترام بگذاریم، دوم حقوق بشر آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها است.

وی متذکر شد: رهبری تأکید کردند «نکند جای شهید را با جلاد عوض کنید، ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را از ما گرفتند و ترور کردند».

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مظهر عینی استقلال کشور است، تصریح کرد: سپاه تجهیزات خود را در نیروی هوایی، دریایی و زمینی خودشان تولید می کنند و ابدا نگاهی به بیگانگان ندارند و تعجبی ندارد که سنگر استقلال‌نگری هدف توطئه دشمن قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه همه ما خود را مدیون سپاه می دانیم، تصریح کرد: جای تأسف دارد که برخی جریان‌های سیاسی داخلی همگام با دشمنان بیرونی تلاش دارند سپاه را مورد هدف قرار دهند و حتی سپاه که کار اقتصادی انجام می‌دهد دشمنان داخلی این را قبول ندارند و مانع هستند و این ممانعت در حالی‌است که دولت‌های گذشته و فعلی خودشان از سپاه دعوت کردند تا به مسائل اقتصادی مردم رسیدگی شود.

امام جمعه موقت رفسنجان با گرامیداشت اول تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: یکی از اقدامات سازمان تبلیغات، پشتیبانی از رشته علوم و معارف اسلامی است، این رشته ایجاد شده و چندین سال است که مدارس صدرا برای پسران و مدارس هدی برای دختران تدریس می‌شود و در دانشگاه‌ها نیز این دانش‌آموزان جذب شده‌اند و توصیه می کنیم کسانی که دانش‌آموزان معدل ۱۷ دارند، در این مدارس ثبت‌نام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار