امام جمعه شهرستان پردیس گفت: موضوع اخلاق نفسانیات و مراتب نفس است اخلاق اسلامی در صدد اصلاح نفوس است، روح و قلب را اصلاح می‌کند، گرایش نفس ما همیشه به سمت بدیها است و با اخلاق اسلامی می‌توان نفوس را اصلاح کرد.
کد خبر: ۴۴۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 18 June 2017
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین توسلی اظهار کرد: نفس ما به سوی بدیها گرایش دارد و گناهان با نفس انسان در هم آمیخته است.
 
وی  افزود: چیزی که نفس را حفظ می‌کند تربیت اخلاقی و اسلامی است،  آن چیزی که نفس انسان را از لغزش ها  و خطاها مصون می دارد تربیت  دینی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، قرآن کریم  تمام همتش برای انسان سازی است.
 
امام جمعه رودهن تصریح کرد: دین مبین اسلام برای انسان سازی است مکتب تربیت اهل بیت(ع) و طهارت برای انسان سازی آمده است تا نفوس را تزکیه  کند و تزکیه نفوس کاربسیار دشواری است.
 
وی اضافه کرد: قرآن می‌فرماید اگر آدم ها این سه شاخصه را داشته باشند برای جهنم آفریده شدند و عیار آنها به اندازه چهار پایان است.
 
توسلی بیان کرد: کوری ظاهری آدم ها به کوری چشم بر می گردد، اما این کوری در واقع کوری دل است و در ظاهر چشم نابیناست و در واقع دله ای آنها نابینا است.
 
امام جمعه پردیس ادامه داد: دل مرکز همه چیز است و حقایق و کفر و نفاق دردلها جای دارند و ازهمه مهم تر این که نیت طاعات وعبادات و تقوی از دل بر می‌خیزند.
 
توسلی گفت:  کسانی که در آیات قرآن تدبر نمی‌کنند و از قرآن تبعیت نمی‌کنند آگاه باشند که سرمایه ای با عظمت در اختیار مسلمانان است و از این گنج عظیم  استفاده نمی‌کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اخلاق ، امام جمعه ، پردیس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار