مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: اجرای برنامه ازدواج پایدار و خانواده متعالی به عنوان راهکاری برای کاهش میزان طلاق در استان تهران آغاز شده است.
کد خبر: ۴۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 07 June 2015
سیاوش شهریور  در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه جامع ازدواج پایدار و خانواده متعالی با رویکرد شکل دهی ازدواج خوب در استان تهران به مرحله اجرا درآمده و هدف اصلی آن نیز زمینه سازی برای دوام ازدواج ها و کاهش آمار طلاق است. 

وی گفت: برنامه ازدواج پایدار و خانواده متعالی با برگزاری کلاس های آموزشی توسط اساتید مشاوره و روانشناسی، آموزش های تخصصی لازم برای دوام یک ازدواج را به زوجین ارائه خواهد کرد. 

شهریور با بیان اینکه آموزش های ارائه شده تنها مربوط به زمان ازدواج نبوده بلکه یک دوره زمانی سه ساله را شامل می شود تصریح کرد: این برنامه زوجین را در دوران زندگی مشترک تنها نخواهد گذاشت و آنان را برای مقابله با مشکلات و رفع چالش های پیش رو توانمند خواهد کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه طلاق علاوه بر از بین بردن کانون خانواده و بروز آسیب های اجتماعی در میان افراد، هزینه های سنگینی را نیز بر کشور تحمیل می کند، اظهار کرد: از هم پاشیده شدن نهاد خانواده به واسطه طلاق علاوه بر هزینه های معنوی که برای افراد به دنبال دارد هزینه های مادی زیادی را نیز بر کشور تحمیل می کند. 

وی با بیان اینکه براساس بررسی های کارشناسی انجام شده هزینه هر واقعه طلاق برای کشور معادل 750 میلیون ریال است، گفت: این هزینه ها شامل برگزاری جلسات دادگاه، تعیین وکیل و مشاوره است. 

شهریور با بیان اینکه طلاق محصول عوامل درونی و بیرونی است تصریح کرد: عوامل درونی طلاق در هر فرد نهفته است که می توان با آموزش های روانشناسانه و جامعه شناسانه آنها را به میزان قابل توجهی کاهش داد. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران افزود:عوامل بیرونی طلاق نیز بسیار زیاد است که ساماندهی این عوامل نیازمند کار کارشناسی و تدوین برنامه های علمی و عملی است. 

وی تاکید کرد: خانواده های ایرانی باید بیش از آن میزانی که به فکر تهیه و تامین جهیزیه برای فرزندان خود هستند باید به فکر فراهم کردن بستر مناسب برای تداوم و ثبات ازدواج آنان باشند. 

شهریور گفت: برنامه جامع ازدواج پایدار و خانواده متعالی قصد دارد این اهمیت را برای جامعه و حکومت تبیین کند تا به راحتی پذیرای هزینه های آن باشند تا پایداری خانواده ها قوام پیدا کند. 

وی تاکید کرد: برنامه جامع ازدواج پایدار و خانواده متعالی قصد دارد آموزش های حل مسئله، افزایش قدرت تصمیم گیری در مواقع بحرانی، چگونگی ارتباط موفق را به زوجین ارائه دهد تا آنان بتوانند مسایل خود را به کمک آموزش های ارائه شده حل کرده و از بروز طلاق جلوگیری کنند. 

شهریور گفت: این برنامه علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی جزوات آموزشی کاربردی نیز در اختیار خانواده ها قرار می دهد تا با مراجعه به آنها بتوانند تصمیمات درست اتخاذ کنند و زندگی را از افتادن در ورطه اشتباهات نجات دهند. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران افزود: پیش بینی شده در این برنامه مهارت های لازم برای یک زندگی مشترک سالم و معقول به زوجین ارائه شود. 

وی تاکید کرد: ارائه این آموزش ها منجر به استاندارد سازی ازدواج و در نهایت دوام آن خواهد شد. 

برنامه جامع ازدواج پایدار و خانواده متعالی با هدف استاندارد سازی ازدواج در استان تهران آغاز شده است. 

براساس آمارهای موجود سالانه بیش از 32 هزار واقعه طلاق در استان تهران به ثبت می رسد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار