کد خبر: ۴۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹ 07 June 2015
محمدحسین بازگیر در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز به صورت سرزده در بیمارستان های شهید هاشمی نژاد و جم حاضر و علاوه بر آغاز طرح جهادی پایش از بیمارستان ها از کارایی سیستم تصفیه فاضلاب و چگونگی جمع آوری و انتقال پسماندهای عفونی این دو بیمارستان بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه حدود هفت هزار واحد بزرگ و کوچک درمانی در شهر تهران وجود دارد گفت: از این تعداد 150 بیمارستان بزرگ و بقیه شامل کلینیک ها، دی کلینیک ها، درمانگاه ها، مطب ها، تزریقاتی و موارد مشابه وجود دارد.

بازگیر افزود: محیط زیست تهران با جمع آوری امکانات و نیروهای انسانی سعی دارد ظرف چهار ماه آینده در الویت اول تمام واحدها بزرگ درمانی مانند بیمارستان ها را مورد پایش زیست محیطی قرار دهد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان تهران گفت: در الویت بعدی گروه های دیگر در واحدهای خدماتی و صنعتی مانند رستوران ها، کارواش ها و صنوف مختلف مانند آبکاری ها را مورد پایش قرار داده و با رفع مشکلات زیست محیطی آنان را ساماندهی می کنیم.

وی در مورد ارزیابی از پایش زیست محیطی بیمارستان های شهید هاشمی نژاد و جم گفت: وضعیت کلی این دو بیمارستان از نظر کنترل آلایندگی ها در زمینه توزیع، تفکیک، برچسب گذاری پسماندهای بیمارستانی از نوع عادی و عفونی مناسب بوده و تصفیه خانه های فعالی نیز داشتند.

این مقام مسوول با اشاره به نکاتی در مورد تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان جم گفت: نکات قابل تذکری در مورد تصفیه فاضلاب به مسوولان مربوطه ارائه شد که امید است در مرحله بعدی پایش از این بیمارستان رفع شود.

بازگیر با بیان اینکه چهار نوع پسماند بیمارستانی وجود دارد گفت: پسماندهای خانگی در کیسه های مشکی رنگ جمع آوری و همراه دیگر زباله های عادی شهری دفع و امحا می شوند.

وی افزود: نوع دیگر از پسماندهای خاص بیمارستانی به صورت تیز و برنده است که در ظرف های مطمئنی به نام جعبه ایمنی (سیف باکس) جمع آوری شده و از طریق دستگاه مربوط ریز و خرد شده و پس از بی خطرسازی به مراکز دفع زباله ها انتقال داده تا امحا شوند.

بازگیر به پسماندها عفونی ها اشاره کرد و گفت: این نوع پسماند بیمارستانی نیز با اجرای عملیات در دستگاه های مانند اتوکلاو بی خطرسازی شده و سپس به مراکز دفع زباله انتقال و امحا می شوند.

رییس حفاظت و محیط زیست شهرستان تهران افزود: یک گروه از پسماندها، دارویی و شیمیایی هستند که به صورت مجزا باید بی خطرسازی شده و در ظرف های مخصوص به رنگ سفید و یا قهوه ای نگهداری و از طریق شرکت هایی که صلاحیت آنان توسط سازمان حفاظت محیط زیست تایید شده تحویل تا با روش های علمی مراحل امحای آنها انجام شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار