رییس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی اظهار تاسف کرد: یک اقلیت قوی و قدرتمند هستند که نه تنها در مقابل دولت مواضع خصمانه می‌گیرند، بلکه گاهی گرایش‌های خلاف اخلاق از خودشان نشان می‌دهند.
کد خبر: ۴۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 04 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مهدی عبایی خراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجلس ایده‌آل امام(ره) باید عصاره فضایل ملت باشد، افزود: منظور از عصاره یعنی چکیده تمام گرایش‌هایی که در درون ملت به لحاظ فکری وجود دارند که نمونه آن با همان ترکیب باید در مجلس باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی ما به اقلیت‌های دینی مثل مسیحیان، زرتشتیان و کلیمیان اجازه می‌دهیم انتخابات داشته باشند و قانونی می‌کنیم که نماینده داشته باشند باید به طور اعم به بقیه اقشار جامعه - از جمله مسلمانان و شیعیانی که دارای تفکر یکسان با حاکمیت نیستند و در جاهایی اختلاف نظر دارند و یا اهل سنت - حتما باید اجازه دهیم که نماینده داشته باشند.
 
این فعال سیاسی اصلاح‎طلب تصریح کرد: اگر بیش از 50 درصد مردم به دنبال این هستند که مشکلات و بی‌عدالتی در جامعه حل شود و اسلام به معنی واقعی معرفت دینی جاری و به نیازهای جوانان و بانوان در جامعه توجه شود، باید همین ترکیب در مجلس هم باشد.
 
وی اضافه کرد: باید اکثریت بیش 50 درصد مجلس دنبال آزادی عقیده باشند و تلاش کنند که معنویت و اخلاق بر جامعه حاکم باشد و این گونه نباشد که 170 نماینده پول پلید و ناپاک بگیرند و خرج کنند و بعد هم آن را توجیه کنند.
 
عبایی خراسانی اظهار کرد: آنچه اکثر مردم در انتخابات 92 به آن رای دادند، آرمان‌ها و اهدافی بود که آقای روحانی بیان کرد و مردم هم مثل همیشه بنا را بر خیر گذاشتند و به کسی رای دادند که آن اهداف را بیان کرد.
 
رییس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در خیلی از مواقع مجلس نه تنها با دولت همگام نیست، بلکه مقابل دولت است، گفت: یک اقلیتی از نمایندگان مخالف دولت هستند و علیه آن چیزهایی که مردم به آن رای دادند، عمل می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: شاید تعداد کثیری از نمایندگان در مساله‌های زیادی از جمله در مساله هسته‌ای از دولت حمایت می‌کنند ولی متاسفانه یک اقلیت قوی و قدرتمند هستند که نه تنها در مقابل دولت مواضع خصمانه می‌گیرند، بلکه گاهی گرایش‌های خلاف اخلاق از خودشان نشان می‌دهند.
 
وی افزود: امام(ره) در مقابل سه دولت سه موضع گرفت؛ یکی مصر بود که ایشان در زمان دولت موقت دستور قطع روابط دادند. قطع رابطه با اسرائیل جزو شعارها و آرمان‎های انقلاب بود اما در مورد رابطه با امریکا، خود آمریکا رابطه را قطع کرد نه امام.
 
عبایی خراسانی با اشاره به اینکه امام(ره) مخالف رابطه با بقیه کشورها نبودند، اضافه کرد: اینکه ما با همه دنیا مخالفت کنیم بعد می‎خواهیم برای چه کسی در سازمان ملل حرف‌هایمان را بزنیم؟ برای همین ما باید مخاطبی در جهان داشته باشیم و مخاطب‎های ما تنها مردم جهان نیستند بلکه دولت‌های جهان هم هستند.
 
وی ادامه داد: غیر از دو دولت که سر خصم با ما دارند باید با بقیه کشورهای دنیا ارتباط حسنه داشته باشیم و اگر ضرورتی برای حل مسائل منطقه مثل مقاومت در برابر داعش یا حذف آن از کشورهای همسایه یا مقابله با سلفی‌گری، تکفیری‌ها یا طالبان پیش آمد و ضرورت داشت با دیگران مذاکره کنیم، باید مذاکره کنیم.
 
رییس مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با بیان اینکه اهداف امام خمینی(ره) از برپایی حکومت اسلامی آنطور که باید و شاید محقق نشده است، عنوان کرد: هدف حضرت امام از تشکیل حکومت اسلامی تمسک به فقه اسلام نبود؛ بلکه هدف امام پرورش انسان‌ها و طهارت جامعه و افراد بود که متاسفانه این اهداف به دست نیامده است.
 
وی با بیان اینکه بزرگترین هدف امام(ره) اسلام بود، ابراز عقیده کرد: آنچه امروز در جامعه ما دیده می‌شود نه تنها اسلام نیست بلکه گرایش به اسلام، مقتضیات اخلاقی، معرفت دینی و دینداری است که در جامعه نه تنها بین جوانان بلکه بین اقشار مختلف مردم دیده نمی‌شود و حتی گرایش به اخلاق به شدت تنزل پیدا کرده است.
 
عبایی خراسانی با اشاره اینکه به نظر جمعی از بزرگان امروزه جامعه نسبت به فضای عمومی و سیاست منتقد است، اظهار کرد: ما روایات متعدی از پیامبر و ائمه داریم که روزگاری می‌رسد که از اسلام جز اسمش و از قرآن جز درسش باقی نمی‌ماند و باید مراقب بود که جامعه اسلامی ایران به این سمت حرکت نکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار