کد خبر: ۴۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 03 June 2015
مدیران ارشد شهرداری تهران از آماده باش کامل حوزه خود برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته حمل و نقل ستاد بزرگداشت درباره اقدامات کمیته روابط عمومی ستاد بزرگداشت امام خمینی در شهرداری تهران گفت: کمیته حمل و نقل در راستای ساماندهی بخش حمل و نقل با هماهنگی های انجام شده در بخش حمل و نقل عمومی اقدامات ویژه ای را انجام داده است. آماده سازی پارکینگ های اطراف حرم مطهر یکی از اقدامات انجام شده است که در این راستا آماده سازی پارکینگ های 10 گانه اطراف حرم را انجام داده ایم.

اخباری ادامه داد: 2 یا 3 مورد از این پارکینگ‌ها آسفالت بوده و در سال‌های قبل خط کشی و تجهیز شده است؛ اما بقیه پارکینگ‌ها را که مساحتی بیش از 35 هکتار دارد، با روش تسطیح و تثبیت با استفاده از تراشه آسفالت و غلتک زنی سعی کرده ایم شرایط مناسبی را برای اتوبوس هایی که از سراسر کشور به اینجا می آیند، فراهم کنیم.

نظارت هوشمند بر مراسم بزرگداشت امام (ره)

وی افزود: فضای پارکینگ استان ها را با تجهیزات ترافیکی، نیوجرسی ها و گاردریل ها جداسازی کرده ایم تا اتوبوس های هر استان بتوانند با نظم و ترتیب در محل در نظر گرفته شده استقرار یابند. همچنین خط کشی پارکینگ هایی که در مسیر آسفالت بوده نیز صورت گرفته است. تمام این اقدامات با هماهنگی پلیس راهور به عنوان متولی امر حمل و نقل صورت گرفته است.

اخباری درباره آماده باش ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: امسال نیز مانند هر سال تمام ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو در این روز بسیج شده و در حالت آماده باش صد در صدی هستند. 4000 دستگاه اتوبوس در نقاط مختلف شهر مستقر شده و مردم را به حرم مطهر منتقل می کنند. سرفاصله حرکت قطارهای مترو نیز در این روز به حداقل رسیده و از روز سیزدهم خرداد ماه از ساعت 6 بعدازظهر در خطوط اتوبوسرانی و از ساعت 19 یا 20 بعدازظهر در خط یک مترو سرویس دهی به صورت رایگان صورت می پذیرد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد بزرگداشت اضافه کرد: ما در چهار محور در تاکسیرانی فعالیت می کنیم که در هر محور، 50 دستگاه ون در محدوده بهشت زهرا (س) و معابر منتهی به حرم در نظر گرفته شده تا مردمی که از نقاط مختلف مثل خروجی های مترو یا شهر ری قصد مراجعه به حرم را دارند، به حرم مطهر منتقل شوند. همچنین در شهر ری اتوبوس هایی نیز برای این منظور پیش بینی شده و طرح حرم تا حرم در مترو اجرا می شود؛ یعنی در روز 14 خرداد مترو در حد فاصل حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا حرم مطهر امام خمینی(ره) به صورت رایگان به مردم سرویس دهی می کند. علاوه بر این، 40 دستگاه ون از خودروهای تاکسیرانی برای ستاد گمشدگان در نظر گرفته شده و سعی کرده ایم محدوده داخل بهشت زهرا (س) و حرم مطهر را با استفاده از خودروهای تاکسیرانی پوشش بدهیم.

وی اظهار کرد: امسال زودتر از سال های قبل بالغ بر 30 هزار نسخه نقشه های راهنمای مسیر در ابعاد مختلف برای 31 استان تهیه و ارسال کرده ایم و در اختیار کاروان ها قرار گرفته است؛ بنابراین هر کسی از زمان حرکت از شهر و استان خود می داند که در کدام پارکینگ باید استقرار یابد.

اخباری افزود: در زمینه نظارت نیز با استفاده از دوربین های ترافیکی سعی کرده ایم نظارت تصویری هوشمند و کاملی را در محدوده اطراف حرم مطهر داشته باشیم. همچنین پایه های کلیه دوربین های محدوده شستشو داده شده و سیستم های هوشمند آنها چنانچه نیاز به رفع نقص داشته، این کار انجام شده و همه چیز برای برگزاری مراسم آماده است.

پشتیبانی مخابراتی شهرداری از ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره)

رئیس کمیته مخابرات ستاد بزرگداشت امام خمینی در شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌های این کمیته در ستاد گفت: کمیته مخابرات علاوه بر خدمات رسانی به ستاد شهرداری، به ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل نیز خدماتی را ارائه می دهد. وظایف اصلی این کمیته که متشکل از مرکز پیام ستاد و مناطق شهرداری هستند، شامل بخش بی سیم و بخش تلفن یا با سیم است.

سلیمی افزود: در بخش تلفن قریب به پنج سال است که با استفاده از تلفن گویا سیستم خدمات رسانی می کنیم و برای این منظور از زیرساخت های شبکه فیبر شهرداری بهره می گیریم که باعث کاهش هزینه ها شده است. در ستاد شهرداری تهران ما یک سوییچ 24 پورت برای شبکه تلفن های گویا داریم و به کمیته ها تلفن های گویا تحویل می دهیم که می توانند از آنها برای اتصال کامپیوترهای خود نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: بخش بی سیم نیز در ستاد شهرداری تهران در بهشت زهرا (س) مستقر است و سه دستگاه بی سیم شبکه باز دارد که یک دستگاه آن مخصوص VIP است که روسای کمیته ها با استفاده از آن با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. یک دستگاه نیز شبکه شهرداری است که هماهنگی اجرایی فعالیت های کلیه سازمان ها و زیرمجموعه های شهرداری در آن شبکه صورت می گیرد. یک دستگاه نیز شبکه یک و کلی شهرداری است که مرکز پیام شهرداری هماهنگی هایش را انجام می دهد.

صرفه جویی در هزینه ها به همه دستگاه ها ابلاغ شده است

معاون مالی و اداری شهرداری تهران درباره فعالیت های این معاونت در برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل گفت: هر سال همکاران ما در اداره کل پشتیبانی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری مسئولیت پشتیبانی از برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی را برعهده دارند که امسال نیز همین روند تکرار شده است.

قدرت الله گودرزی افزود: با توجه به تاکیداتی که شهردار تهران در چندین مرحله درباره صرفه جویی در هزینه ها داشته اند، این مسئله به همه زیرمجموعه های شهرداری ابلاغ شده و همه دوستان این مسئله را رعایت می کنند. البته این مسئله تنها به برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل محدود نمی شود و باید در همه حوزه ها مد نظر قرار بگیرد.

تجدید میثاق کارکنان شهرداری با امام راحل باشکوه بود

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری درباره مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری با آرمان های امام (ره) گفت: معاونت منابع انسانی شهرداری تهران مثل هر سال برگزاری مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران با آرمان های امام راحل را بر عهده داشته که جمع کثیری از کارکنان شهرداری به همراه معاونان، مدیران و شهرداران مناطق و نواحی در این مراسم حضور یافتند.

بهشت زهرا (س)؛ محور هماهنگی اقدامات دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم بزرگداشت
مدیرعامل سازمان سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر درباره فعالیت های ستاد سازمان بهشت زهرا (س) برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل گفت: این ستاد که از ماه ها قبل تشکیل شده بود، هم اکنون با آمادگی کامل در محوطه های 750 هکتاری حرم مطهر و بهشت زهرا (س) و قطعات شهدا مستقر هستند.

اکبر توکلی نژاد درباره اقدامات سال جاری به مناسبت مراسم بزرگداشت گفت: کار ویژه هایی که برای سال جاری تعریف شده بود، احداث آبنمای «سلام امام 2» بود که قطعات مطهر شهدا را برای اولین بار پس از دوران دفاع مقدس به حرم مطهر حضرت امام متصل کرد. این آبنما به طول 186 و عرض حدود 30 متر در چهار لاین ساخته شده و فضای مطبوعی را برای زائران فراهم کرده است.

وی افزود: آماده سازی فضای سبز حرم مطهر و سازمان بهشت زهرا (س) و زیباسازی آن به طرز شکیلی انجام شده است. نصب مه‌پاش های جدید در حرم مطهر برای رفاه حال زائران با توجه به شرایط اقلیمی و اکوسیستم محیط انجام شده تا در ایام بزرگداشت فضای مجموعه به لحاظ آب و هوا تلطیف شود.

توکلی ادامه داد: همچنین راه اندازی ناوگان ماشین های برقی به تعداد 30 دستگاه برای جابجایی زائران در حرم مطهر انجام شده است. اقدامات فرهنگی و اجتماعی گسترده ای برای مراسم بزرگداشت امام راحل پیش بینی شده؛ از جمله 19 ایستگاه صلواتی که 11 ایستگاه در پهنه های مناطق و هشت ایستگاه صلواتی در قطعات مطهر شهدا مسئولیت سرویس دهی به زائران را به عهده دارند. 10 پارکینگ اطراف حرم به وسعت 120 هکتار برای استان ها همه آماده شده و اطلاع رسانی در این زمینه صورت گرفته است. امسال برای اولین بار پارکینگ ها مجهز به دوربین مداربسته شده و خط کشی ها از محل پارکینگ تا محل مراسم زائران را راهنمایی می کند.

شهردار حرم مطهر اضافه کرد: بنرهای متعددی برای راهنمایی زائران در سطح بهشت زهرا (س) نصب شده است. همچنین 23 هزار و 500 نقشه راهنمای زائران در بین زائران سراسر کشور توزیع شده و 3 هزار نقشه اصلی نیز در مکان های مختلف اطراف حرم نصب شده است.

وی در ادامه گفت: کمیته راهنمایی زائران متشکل از 120 نفر از پرسنل و مباشران بهشت زهرا (س) مسلط به دو زبان فارسی و انگلیسی در روز مراسم زائران را راهنمایی می کند. ستاد گمشدگان امسال در اختیار 300 نفر از نیروهای بسیج شهرداری قرار گرفته و 90 ایستگاه، 20 دستگاه تاکسی، 20 دستگاه موتورسیکلت به آنها ارائه شده تا به زائران خدمات رسانی کند. تمهیداتی برای پس از مراسم اندیشیده شده تا چنانچه زائرانی جا مانده باشند، مورد پذیرایی و اسکان قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 2400 چشمه سرویس های بهداشتی مدرن توسط شهرداری تهران راه اندازی شده بود که امسال نیز 400 چشمه سرویس بهداشتی جدید به مجموعه اضافه شده است. بنابراین در حال حاضر تعداد سرویس های بهداشتی اطراف حرم به 3000 چشمه رسیده که 95 درصد آنها ثابت و تنها 5 درصد پرتابل است.

توکلی درباره سایر اقدامات محیطی برای برگزاری مراسم بزرگداشت گفت: 6 دستگاه تلویزیون در داخل و بیرون صحن های حرم مطهر نصب شده است. همچنین 13 بالن در مکان های مختلف با رنگ بندی های مشخص به کار گرفته شده و هشت قاب ساعت نیز در ورودی های صحن های حرم مطهر نصب شده است. علاوه بر این 3300 کارگر در بخش جمع آوری پسماند خشک قبل از برگزاری مراسم و پس از آن فعال هستند که 800 دستگاه انواع تجهیزات جمع آوری زباله و شستشوی جدول در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بهشت زهرا (س) علاوه بر ستاد شهرداری تهران، مسئولیت هماهنگی اقدامات با سایر حوزه ها از جمله بسیج، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و ... را بر عهده دارد و انشاءالله بتوانیم مراسم باشکوهی را برگزار کنیم.

راه اندازی ایستگاه های گردشگری برای بازدید از جماران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری درباره اقدامات فرهنگی انجام شده برای مراسم بزرگداشت امام خمینی گفت: سازمان زیباسازی در سطح شهر با نصب بیلبوردها و بنرهایی با شعار «امام دل ها» فضاسازی کرده و بیشتر به سبک زندگی امام (ره) به عنوان الگوی سبک زندگی اسلامی- ایرانی پرداخته است.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی گفت: اقدامات فرهنگی هر سه منطقه از مناطق شهرداری در یک فرهنگسرا متمرکز شده و هر یک با هدف مشخصی فعالیت می کند که شامل بیداری اسلامی، سبک زندگی حضرت امام، آقا مصطفی و حاج احمد آقا و سرکار خانم قدس ایران به عنوان یک الگو و ... است.

وی افزود: در حوزه نمایش، پوستر، جزوات و ... سعی کرده ایم به حداقل کفایت کنیم تا مردم بیشتر از این اقلام استفاده کنند. مسابقات مختلفی را درغرفه های ایستگاه های فرهنگی واقع در حرم مطهر تدارک دیده ایم و غرفه های آموزش های شهروندی و سلامت در ایستگاه های فرهنگی مستقر شده اند. ایستگاه های صلواتی مختلفی را نیز برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته ایم و در مسیر حرم، ایستگاه های گردشگری برای بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و مجموعه جماران پیش بینی شده است.

بر اساس گزارش کمیته روابط عمومی ستاد بزرگداشت امام خمینی در شهرداری تهران، امرودی اضافه کرد: علاوه بر اینها، در سطح شهر فعالیت های گوناگونی برای پوشش نیمه شعبان و مراسم بزرگداشت حضرت امام در نظر گرفته شده است. از جمله در روز دوشنبه برنامه «حضرت امام، فلسطین و دفاع مقدس» با حضور 400 مهمان خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار