مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: وضعیت دوچرخه‌سواری در تهران نیاز به بازنگری دارد.
کد خبر: ۴۲۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 09 May 2017
وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در جمع‌بندی خروجی کارگاه تخصصی تدوین طرح جامع «دوچرخه شهر تهران» با حضور متخصصان هلندی و ایرانی گفت: سعی می‌کنیم از تجارب موفق کشورهای اروپایی در زمینه دوچرخه سواری استفاده کنیم ضمن اینکه شرایط بومی شهرمان را هم درنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما تغییرات جدی در موارد متعددی داشتیم؛ مثل آلودگی هوا که این روزها به یک مسئله جدی و ملی تبدیل شده است. از این جهت فکر می‌کنیم که مسئله حمل و نقل پاک، دوچرخه و بازنگری آن دارای اهمیت است.

حسینی اضافه کرد: فناوری و تکنولوژی تغییرات بسیاری در دنیا داشته. مثلاً سیستم‌های دوچرخه اشتراکی پیشرفت زیادی داشته و کشورهای اروپایی و چین در این زمینه خوب کار کرده‌اند.

به گفته وی باتوجه به اطلاعات جدیدی که رسیده باید وضعیت دوچرخه سواری در تهران یک بازنگری شود و به صورت یک پلن استراتژیک درآید.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: گر در کشور هلند دوچرخه سواری موفق بوده امری بدیهی است چراکه شرایط بومی آنجا این امکان را به وجود آورده و اگر قرار بود ما از عملکرد آنها کپی برداری کنیم، دیگر نیازی به برگزاری کارگاه نبود؛ عین پلن آنها را استفاده می‌کردیم.

حسینی تأکید کرد: می‌خواهیم تجربه موفق دوچرخه سواری دنیا برای شرایط تهران بومی سازی شود؛ ما هوای متفاوتی داریم، شیب خیابان‌ها و اصلاً قوانین متفاوتی از کشورهای اروپایی داریم، زون بندی شهری و همین‌طور دلایل سفرهای درون شهری مان از آنها متفاوت است و… این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا ما از یک تجربه موفق جهانی به یک تجربه موفق تهرانی برسیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار