رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه شهری گفت: برای رسیدن به یک شهر تازه، باید همه مردم احساس مسئولیت کنند.
کد خبر: ۴۲۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 08 May 2017
محمدمهدی گلمکانی با اشاره به شعار «اینجا هوا به میل تو تغییر می‌کند» که به عنوان شعار این مرکز در سال جاری و به منظور مشارکت همه مردم در تحقق هوای پاک طراحی شده، گفت: ما برای رسیدن به هوای تازه نیاز به تغییر داریم و این تغییر باید از خود ما آغاز شود.

وی اضافه کرد: بخشی از این تغییر مربوط به یکسری از اقداماتی است که متوجه شخص حقیقی ماست؛ در محیط خانواده، محله و… که در این حوزه تک تک شهروندان می‌توانند ایفای نقش کنند و در ایجاد هوای پاک تأثیرگذار باشند.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه شهری شهرداری تهران اضافه کرد: یکسری اقدامات هم متوجه اشخاص حقوقی است که این افراد مسئولیت مضاعف و سنگین تری دارند و علاوه بر وظیفه حقیقی خود باید به لحاظ قانوی نیز ورود مناسبی داشته باشند.

وی تأکید کرد: اما آنچه قطعیت دارد این است که برای رسیدن به هوای پاک باید همه به میدان بیایند، حرکت و کمک کنند و رفع مسئولیت نمی‌تواند ما را به مقصد برساند.

گلمکانی تصریح کرد: نیاز به اقدامات ویژه برای رسیدن به هوای پاک نیست، همه ما می‌توانیم از اقدامات ساده فردی مثل کاهش ترددهای غیر ضروری بویژه در روزهای هوای آلوده، استفاده از حمل و نقل عمومی بویژه در مناطق مرکزی تهران و… تمرین روزانه خودمان را شروع کنیم. خود من به لحاظ شخصی به کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو پیوسته‌ام و روزهای سه شنبه از خودروی شخصی استفاده نمی‌کنم.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه شهری شهرداری تهران با تأکید بر نقش گروه‌های مردم نهاد به تکشیل کانون‌های محیط زیست در محلات تهران اشاره کرد و گفت: در مسئولیت حقوقی خودم به سمت تشکیل شبکه‌های مردمی دوستدار محیط زیست رفتیم و در هر محله کانونی را به این اسم ایجاد کردیم و از مردم دعوت کردیم تا با ابتکارات‌شان در حفظ هوای پاک مشارکت کنند.

وی خاطر نشان ساخت: بر این اساس پروژه کانون‌های محیط زیست محلات تهران از آغاز سال ۱۳۹۵ با رویکرد «تحقق شهرتازه، شهر دوستدار محیط زیست» در ۴ حوزه تنوع زیستی، آب سالم و انرژی پاک، زمین پاک و هوای پاک در سطح محلات ۳۵۴ گانه شهر تهران در ۳ فاز اصلی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

گلمکانی اظهار کرد: با گذشت یک سال از فعالیت کانون‌های محیط زیست محلات این کانون‌ها با ۱۸۵۰۰ عضو در ۳۵۴ محله شهر تهران به عنوان مصداقی از مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران در حوزه محیط زیست در حال فعالیت هستند که بر این اساس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان طراح و مجری طرح کانون‌های محیط زیست محلات شهر تهران برنده نخستین جایزه ملی مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی (CSR) شد.

وی در خاتمه تأکید کرد: از همه مردم می‌خواهم در بحث محیط زیست به صورت جامع به مفهوم شهر تازه بیاندیشند و باور داشته باشند و تمامی فعالیت‌های خودشان را برای تحقق شهر تازه به کار بگیرند تا این فعالیت‌ها در راستای توسعه پایدار شهری و کمک به یک شهر تازه با عناصر تنوع زیستی غنی، آب و انرژی سالم، زمین پاک و هوای سالم تهران را بازتعریف کنیم و به تهرانی با ویژگی‌های یک شهر تازه برسیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار