اولین مجمع عمومی صنف نجات غریقان استان تهران، بدون حمایت و حضور نمایندگان فدراسیون شنای کشور برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 06 May 2017
صبح روز جمعه، سرای محله پارک الغدیر شاهد برگزاری اولین مجمع عمومی یک صنف تازه تاسیس بود. صنف نجاتغریقان استان تهران که پس از ماه ها پیگری و با مساعدت نمایندگان مجلس و اداره کار فعالیت خود را آغاز کرد.
اولین مجمع عمومی صنف نجات غریقان، با حضور نماینده اداره کار و تعدادى از منجيان غريق به رسمیت رسید تا به برگزاری، رای گیری و انتخاب هیات رئیسه بیانجامد.
در این جلسه، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و همچنین مهدیه خاکی صدیق، غریق نجاتِ کاندیدا در پنجمين دوره شورای شهر تهران حضور داشتند. 
در اين همايش و مجمع پیش از رای گیری، مهدیه خاکی صدیق کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر تهران به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک آغاز به کار این صنف مهجور و مهم، به اهمیت انسانیت و فداکاری برای نجات هم نوعان اشاره کرد. خاکی صدیق با اشاره به اینکه غریق نجاتان معنای سلامت را می دانند از وضعیت ناسالم شهری که سبب بیماری های فراوان برای اهالی شهر شده است ابراز نگرانی کرد و گفت: «اين نوع از مديريت شهرى جز آسيب هاى جسمى و روحى ثمرى نداشته است». اين كانديداى شوراى شهر به ربط معنايى نجات غريقى بودن و نجات انسان شهرى از وضعيت موجود شهرى اشاره كرد و گفت: «مگر مى توانيم مدام خودمان را فريب دهيم كه آسمان به همين پاكى و صافى ست كه ما در شعارهايمان مى گوييم؟». او در پايان با تاكيد بز اينكه همه با هم بايد كمك كنيم تا ازين شرايط نامساعد عبور كنيم گفت: «با همراهى هم بايد به آن لحظه شيرين خستگى بعد از نجات يك فرد در حال غرق شدن نزديك شويم، كه ما غريق نجاتيم و اين راه را به خوبى بلد هستيم». در ادامه  علیرضا محجوب نماینده مردم تهران نیز در این مجمع سخنرانی کرد و با ابراز خوشحالی ازینکه غریق نجاتان توانستند پس از پیگری های مدام به حق طبیعی خود یعنی داشتن یک صنف برسند گفت: «فدراسیون وظیفه ای متفاوت از فعالیت صنفی دارد و این شما فعالان در این شغل هستید که باید از حق و حقوق خود دفاع کنید. فدراسیون هدف مدیریتی دارد و صنف هدف حمایتی». محجوب با اشاره به این نکته که صنف همان سندیکاست و در قانون گذاری تنها به دلیل فارسی سازی کلمات از سندیکا به صنف تغییر نام داده است گفت: «بسیاری دچار این اشتباه می شوند که صنف با سندیکا متفاوت است در حالی که ما بارها اعلام کرده ایم این دو یکی ست. یعنی ما جلوی صنف و در پرانتز کلمه سندیکا را می نویسیم و هدف هردوی اینها یک چیز است و آن هم حمایت از حقوق کارگر». نماینده اصلاح طلب مردم تهران در ادامه با تاکید بر این نکته که غریقان نجات وقتی بصورت منسجم شاغل هستند و در این شغل امرار معاش می کنند باید بتوانند از یکدیگر حمایت کنند گفت: «انشالله که هیچ وقت نیاز به غریق نجات نباشد و کسی در موقعیت غرق شدن قرار نداشته باشد اما شما عزیزان هستید تا جلوی اتفاق افتادن فاجعه را بگیرید و اگر خدای ناکرده کسی در موقعیت غرق شدن بود این شما هستید که او را نجات می دهید پس نیاز دارید که حمایت صنفی داشته باشید و در شرایط طبیعی امور کارگری خویش را پیگیری کنید. حق خود را از کارفرما بگیرید و اگر کارفرما حق شما را نداد گلایه و شکایت به اداره کار ببرید». محجوب همچنین با اشاره به اینکه خرسند است که از سوی نجات غریقان استان تهران مهدیه خاکی صدیق کاندیدایی در شورای شهر است گفت: «هنوز فرصت تبلیغات شورای شهر فرا نرسیده وگرنه بیشتر در این باره می شد سخن گفت و در زمان تبلیغات ما از سوی اصناف کارگری، افراد مورد تاییدمان را اعلام خواهیم کرد». نماینده مردم تهران در انتهای سخنانش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و رقابت بین شش نامزد گفت: «ملاک صلاحیت افراد است و ما نمی گوییم به چه کسی رای بدهید اما در ایران ریاست جمهوری دو دوره ای بوده است و این منطق کار است زیرا رئیس جمهور باید زمان داشته باشد تا طرح ها و برنامه هایش را در هشت سال به پایان ببرد و باقی ماندن جناب روحانی در مسند ریاست جمهوری به صلاح کشور است».
پس از سخنرانی علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین مهدیه خاکی صدیق کاندیدای صنف غریق نجاتان در پنجمین دوره شورای شهر تهران، رای گیری برای هیات رئیسه و ناظران بر صنف غریقان نجات با حضور اعضای این صنف کارگری صورت گرفت
طبق گفته محمود گواهى رئيس هيات موسس صنف نجات غريقان و عضو هيات رئيسه اين صنف ورزشى، هفت هزار غريق نجات در استان تهران فعال هستند و از امنيت شغلى و بيمه بى بهره اند و از اهداف اين صنف تحقق و ايجاد ثبات و امنيت براى اين ورزشكاران است. اين خبر در شرايطى ست كه فدراسیون شنای کشور با رياست دوازده ساله مصطفى ميرسليم بر اين فدراسيون، هیچ نماینده ای در اولین مجمع عمومی نجات غریقان استان تهران نداشت و هیچ کمکی به ایجاد این صنف مهجور ورزشی نکرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار