عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه منطقه ۱۷ تهران متراکم ترین منطقه در پایتخت است،گفت: بخشی از مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران فرسوده ترین نقاط درتهران هستند.
کد خبر: ۵۲۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 19 November 2017
علیرضا محجوب ، درخصوص اظهارات رییس شورای شهر تهران مبنی اینکه تاب آوری تهران درمقابل زلزله باید مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: مشکل تهران در حال حاضر وجود گسل درناحیه جنوب شهر یعنی منطقه 20، 3 و 5 است، اینکه گسل چه زمانی فعالیت کرده و دچار فرو افتادگی شود، از حد اندازه گیری خارج است؛ اما به طورحتم وقوع زلزله درتهران مهیب و خارج از کنترل امکانات فعلی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه کانون زلزله در تهران در صورت وقوع ویران خواهد شد، افزود: این مسائل البته به نوعی گمانه زنی بوده و نمی توان به طورصد درصد بحثی را مطرح کرد، ضمن اینکه بین مناطق تهران 17 متراکم ترین منطقه بوده اما فرسوده ترین نقطه نیست؛ این درحالی است که فرسوده ترین منطقه درتهران بخشی از 11 و12 است.

وی با بیان اینکه سابقه زلزله درتهران به ویژه درمانطق فرسوده تاکنون ثبت نشده است، تصریح کرد: تهران که در هیچ زمانی شهر نبوده و تاریخ این شهرتاکنون زلزله ثبت نشده است؛ ولی در سوابق برخی شهرها زلزله ثبت شده، اما در تهران با عمق 300 ساله شهری هیچ موقع زلزله مهیبی رخ نداده است؛ بنابراین این گمانه زنی ها تنها در حد حرف بوده و خطر انهدام در تهران مربوط به گسل بوده و مناطق خارج از گسل خیلی درمعرض خطر نیستند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران،  با تاکید براینکه نوسازی بافت فرسوده جدای از زلزله خطرات متعدد دیگری نیز دارد، گفت: نوسازی قابل حمایت است، اما در حال حاضر تنها باید این موضوع را در دستور کار قرار داد که برای کاهش تلفات ناشی از وقوع زلزله در تهران آیا می توان تدابیر مناسبی را در نظرگرفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس شورای شهر تهران گفت: تاب آوری تهران در برابر زلزله در شرایط مناسب نیست. هاشمی با بیان اینکه مناطق 9 ,10, 11 ,12 , 16 و 17 در وضعیت خطرپذیری جدی هستند, اعلام کرد: خطرپذیری مناطق 19, 20, 8 و 18 نیز متوسط است. به همین دلیل باید تاب آوری تهران بررسی و آمادگی داشت.
برچسب ها: علیرضا محجوب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار