مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خبر داد:
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: با تزریق 112 دستگاه اتوبوس جدید 164 دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی مشهد خارج شد.
کد خبر: ۴۱۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 04 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، علی اصغر نیشابوری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: حمل و نقل عمومی تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا دارد و در این بین سهم ناوگان اتوبوسرانی بیشتر از دیگر مدهای حمل‌ و نقل عمومی است.
وی افزود: با این وجود توجه به حفظ محیط زیست و هوای پاک در ناوگان اتوبوسرانی با انجام اقدامات مختلفی اولویت قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به خروج اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان گفت: به منظور کاهش آلودگی هوا سازمان اتوبوسرانی اقدام به خروج 164 دستگاه اتوبوس فرسوده و جایگزینی با 112 دستگاه اتوبوس یورو 3 کرده است.
نیشابوری ادامه داد: همچنین موضوع معاینه فنی اتوبوس‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که در این بخش تاکنون 655 دستگاه اتوبوس سازمانی، 700 دستگاه خصوصی، 373 دستگاه اتوبوس تحت نظارت و 1531 دستگاه ميني بوس تحت نظارت تاییدیه دریافت کردند.
وی به دیگر اقدامات اشاره کرد و گفت: تداوم استفاده از گازوئيل با استاندارد يورو 4، الزام اتوبوسرانان به خاموش كردن ناوگان در پايانه‌ها در طول ساعات سرويس‌دهي روزانه، مشاركت در پويش روزهاي بدون خودرو و ممنوعيت استفاده از خودروهاي كاربراتوري براي پيمانكاران سازمان از دیگر اقدامات در راستای توجه به محیط زیست و هوای پاک است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از کاشت درخت در پایانه‌های اتوبوسرانی خبر داد و در این خصوص افزود: در این راستا 1350 اصله درخت در پایانه‌های اتوبوسرانی مشهد کاشته شده است.
نیشابوری با بیان اینکه خرید اتوبوس‌های جدید در برنامه سازمان قرار دارد، گفت: در این بخش 100دستگاه ميني‌بوس يورو 3، 100 دستگاه اتوبوس يورو 3 و 130 دستگاه اتوبوس يورو 3 از طريق بانك شهر خریداری شده است.
به گفته وی انجام آزمايش آناليز روغن براي كليه اتوبوس‌ها، انجام آزمايش soot براي اتوبوس‌هاي داراي احتراق ناقص و دودزايي، انجام سرويس‌هاي دوره‌اي و ميان دوره‌اي بطور مرتب و مستمر براي كليه ناوگان و توقف و رفع دودزايي اتوبوس‌ها نیز به منظور کاهش آلودگی هوای مشهد انجام شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در حوزه توجه به محیط زیست و کاهش آلودگی هوا به استفاده از تکنولوژی‌ها در سازمان اتوبوسرانی توجه ویژه شده که در این راستا سامانه هوشمند الكترونيك (AFC- AVL)  جهت كنترل و نظارت بر ناوگان به کارگیری شده است.
نیشابوری بیان کرد: همچنین  از راهنماي زمان رسيدن واقعي اتوبوس به ايستگاه به نام (RTPIS) با هدف مديريت حمل و نقل عمومي و كاهش سفرهاي درون شهري نیز استفاده شده است.
وی از تصويب و ابلاغ قرارداد خط BRT 3  خبر داد و خاطرنشان کرد: این خط از انتهاي شهيد بسكابادي ( بولوار حر) تا پايانه الهيه واقع شده که ابلاغ قرارداد اجرايي مرحله اول اين پروژه از تقاطع رستمي، چمن، تقاطع معلم و سيدرضي ابلاغ شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در پایان گفت: این خط نقش موثري در كاهش آلودگي هوا و ترافيك در پي دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار