کد خبر: ۴۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 31 May 2015
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 خبر داد.

مهندس سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اجرای طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 گفت: این طرح با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش ایمنی در محدوده منطقه 12 در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به همکاری پلیس انتظامی تهران بزرگ گفت: ساماندهی این منطقه با رویکرد انضباط اجتماعی و با محور ساماندهی موتورسیکلت، عابر، چرخ‌دستی و... در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه 12 به دلیل قطب تاریخی و اقتصادی دارای اهمیت ویژه است، ادامه داد: همچنین در این مناطق ادارات، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های زیادی وجود دارد که سعی داریم با کمک پلیس تهران بزرگ و با مشارکت اصناف، بازاریان و شهروندان نسبت به ارتقاء انضابط اجتماعی در این منطقه اقدام کنیم.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه شهرداری و پلیس برنامه ویژه‌ای برای حاکم کردن انضباط در معابر منطقه 12 و به خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌سواران دارد، گفت: امیدواریم با مشارکت همه اقشار مردم بتوانیم ظرف مدت کوتاهی انضباط اجتماعی را به منطقه 12 برگردانیم.

تشکری‌هاشمی همچنین از ایجاد مسیرهای دوچرخه در محدوده منطقه 12 خبرداد و گفت: به زودی ایستگاه‌های دوچرخه در مناطق 6، 7، 11 و 12 با محوریت خدمات‌دهی در منطقه12 ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از شناسایی منشاء آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش حجم آلودگی در تهران آغاز شده است و برهمین اساس نیاز داشتیم تا منشاء آلودگی‌ها شناسایی شود که برهمین اساس شرکت کنترل کیفیت هوا مطالعه‌ای در این خصوص انجام داد و با شناسایی منابع تولید ذرات معلق، توانستیم برنامه‌ریزی در این زمینه را انجام دهیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: نصب فیلتر دوده در خودروهای دیزلی در اولین گام صورت گرفت و پس از آن فیلتر بر روی سایر خودروها، نوسازی تاکسی‌ها و جایگزینی موتورسیکلت برقی در دستور کار قرار دارد و به نظر می‌رسد باید خودروهای فرسوده از مدار خدمات‌دهی خارج و خودروهای سالم جایگزین آنها شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار