مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: دبیرخانه دائمی رسانه و گردشگری مذهبی در مشهد ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 28 May 2015
حسین زارع صفت در همایش ملی نقش رسانه در توسعه اظهار داشت: با گرامیداشت نام و یاد انقلاب سازان، امیدواریم آرمان‌های بلند تاریخ ساز دوران تعلق خاطرمان را به بزرگان بیش از پیش ماندگار کنیم این در حالی است که ما ایثارگران و رزمندگان جایگاه بزرگی را در کشور دارند.

زارع صفت بیان کرد: افرادی که بر پایه عزت، کرامت و دفاع از کیان با همیاری معمار کبیر انقلاب پا به عرصه جنگ گذاشته‌اند افرادی قابل ستایش‌اند و ما بایستی در جهت تحقق اهداف خود از راز و رمز آنها که پایداری بود استفاده کنیم.

وی مباحث فرهنگی را یکی از جهت‌گیری‌های اصلی توسعه در کشور‌ها دانست و افزود: 30 درصد گردشگران جهان را گردشگران مذهبی تشکیل می‌دهند این در حالی است که قریب به 400 میلیون گردشگر از خاورمیانه به مشهد مقدس می‌آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی و به ویژه مشهد مقدس موزه بزرگی است که همراه با تدبیر و اندیشه برپا شده است و آرزوی ما این است که این بذر طیبه و پاک به واسطه برپایی این همایش نهادینه شود تا ما بتوانیم از داشته‌های خود با استفاده از رسانه بهره کافی را ببریم.

وی اذعان کرد: ما خواهان آن هستیم که دبیرخانه دائمی رسانه و گردشگری مذهبی در مشهد مقدس را ایجاد کنیم و بتوانیم نقش فراملی و ملی در توسعه گردشگری مذهبی ایفا کنیم.

زارع صفت خاطرنشان کرد: ما به طور ویژه مدیون امام رضا(ع) هستیم و بر این واقفیم که هر آنچه رونق اقتصادی در این خطه رقم می‌خورد سبب توسعه گردشگری و خدمات گردشگری می‌شود.

وی بیان کرد: در چشم اندازی که در سال‌های آتی پیش روی ایران است گردشگری مذهبی می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و اگر در این راه به درستی عمل کنیم می‌توانیم به فراتر از انتظار نائل شویم به علت آنکه به وجود ظرفیت‌ها اطمینان داریم.

زارع صفت اظهار داشت: گردشگری معنوی و مذهبی باید چرخه استفاده از ظرفیت‌ها را پر کاربردتر کند که خود امر و فعالیتی فرهنگی به شمار می‌آید این در شرایطی است که اگر به گردشگری با نگاه غیر فرهنگی بنگریم با خطا مواجه می‌شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نقطه آغاز گردشگری وجود داشته‌ها و تفاوت‌ها است. ماهیت اصلی گردشگری معنوی نگاه و رویکرد فرهنگی است و برداشت ما از این دیدگاه در قبال گردشگر باید فرهنگی باشد.

وی انجام امور مرتبط با فرهنگ همراه با کار اقتصای را لازمه اهمیت گردشگری دانست و گفت: رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی دارند که در آن با اقدامات فرهنگی اثرگذاری را صورت می‌دهند. دو نهاد و رویکرد فرهنگی در جوار هم قرار گرفته‌اند که در این میان تعهدات متقابل بین عرصه رسانه و گردشگری سبب هم‌پوشانی می‌شود.

زارع صفت عملکرد رسانه را در زمینه مذهبی بی‌بدیلی دانست و افزود: نیاز این است که بایستی در حفاظت از داشته‌های خود کوشا باشیم و از میراث بزرگی که در اختیار ماست محافظت کنیم که این عمل بابهره‌برداری درست در عرصه اقتصادی و گردشگری رقابتی امکان پذیر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: باید تعامل فی‌ما‌بین میان نخبگان عرصه رسانه ایجاد شود و در آن دغدغه‌ها بیان شود و خروجی مباحث مطرح شده به آرامش خاطر و توسعه پایدار منجر شود. در این میان اطلاع رسانی هوشمندانه و حفظ حقوق گردشگر باید در دستور اعمال قرار گیرد.

وی گردشگری مذهبی و معنوی را دارای ملاحظاتی در رسانه دانست و گفت: برخی تیترها مناسب مشهد مقدس نیست و بدون شک این عناوین علاوه بر آنکه هوشمندانه انتخاب نشده، مبتنی بر کیان دفاع از حریم رضوی نیز نبوده که اهتمام به این مسائل است که می‌تواند سبب توسعه، گردشگری و زیارت ماندگار و اثربخش در سفر به خراسان شود.

زارع صفت بیان کرد: مشهد مقدس قطب بزرگی از معنویت در خاورمیانه و جهان است که در کنار آن گردشگر می‌تواند سبب توسعه و امور مربوط به آن در عرصه اقتصادی و فرهنگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار