تابناک تهران - طبق گفته های فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، بیش از دو هزار مار و لاک پشت طی دو سال گذشته در سطح تهران جمع آوری شده است، ولی در ایام پیش از نوروز امسال خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی هایی که انجام شده و هشدارهایی که داده شده بود حدود 40 مار و لاک در سطح شهر تهران کشف شد که امیدوارم در سال آینده این تعداد نیز حذف شود.
کد خبر: ۴۰۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 05 April 2017
حفظ محیط زیست و گونه های جانوری در کل کشور و همچنین سطح استان تهران از طریق گشت و پایش های مستمر در حال انجام است، به خصوص تهران چرا که استان تهران از نظر تراکم و تراکنش جانوری از نقاط مهم کشور محسوب می‌شود. در این استان 136 گونه پرنده، 2 گونه دوزیست و 38 گونه پستاندار شناسایی شده‌اند.
 
هرچند هنوز هم چشممان به جمال برخی متخلفین روشن که نه بلکه مکدر می شود، اما انگار امسال شرایط محیط زیست خوشبینانه تر بوده است. البته هم چنان هستند کسانی که جانوران را از آبزیان و پرندگان گرفته تا آهوان راه کسب درآمد کردند و خم به ابرویشان نمی آید که مخرب محیط زیست هستند، اما دیگر فرهنگ محیط زیستی مردم نمی تواند چشم بر این تخلف ببندد و آنها را نادیده بگیرد. همین فرهنگ است که امسال جان یک آهو را در تهران نجات داد و به دامن محیط زیست برگرداند.
 گشت و پایش های محیط زیستی در تهران اثربخش بوده / روز طبیعت یک آهو به طبیعت بازگشت
گشت های مستمر محیط زیست برای حفاظت از گونه های جانوری و طبیعت تهران از پیش از نوروز آغاز شد و خوشبختانه خخبرها و نتایج خوبی هم داشت.
 
نقی میرزا کریمی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، با اشاره به گشت های مستمر محیط زیست در ایام پیش از نوروز گفت: "40 مار و لاک پشت در سطح شهر تهران کشف شد."
 
وی با اشاره به لزوم حفاظت از گونه های جانوری بیان کرد: "خوشبختانه دو سال است که  با گشت و پایش‌های مستمر محیط زیست در ایام پیش از نوروز، خرید و فروش سمندر لرستانی در استان تهران حذف شده است."

میرزا کریمی با بیان اینکه همکاران ما در استان هایی مانند لرستان و بخش هایی از شمال خوزستان که زیستگاه سمندر لرستانی است، برنامه‌های حفاظتی را تشدید کرده‌اند ادامه داد: "در استان تهران ماموران محیط زیست از اوایل اسفند ماه گذشته آماده باش بودند تا به تخلفات رسیدگی کنند."

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: "بیش از دو هزار مار و لاک پشت را طی دو سال گذشته در سطح تهران جمع آوری کردیم، ولی در ایام پیش از نوروز امسال خوشبختانه با توجه به  اطلاع رسانی هایی که انجام شده و هشدارهایی که داده شده بود حدود 40 مار و لاک در سطح شهر تهران کشف شد که امیدوارم در سال آینده این تعداد نیز حذف شود."
 
نقی میرزا کریمی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، در پایان با اشاره به اینکه خانواده ای اقدام به خریدن یک آهو کرده و قصد داشتند که در روز طبیعت از گوشت این آهو استفاده کنند ، گفت: "پس از اینکه این خانواده از تخلف بودن این اقدام مطلع شدند، با محیط زیست تماس گرفته و آهو را به ما تحویل دادند. این آهو هم اکنون با نظر کارشناسان حیات وحش سازمان  محیط زیست در قرنطینه است و زمانی که شرایط رهاسازی را پیدا کند در محدوده سرخه حصار که زیست آهو است رهاسازی می شود."  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار