همزمان با سفر رییس جمهور به غرب استان تهران، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شهریار از مراحل ساخت شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.
کد خبر: ۳۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 26 May 2015
به گزارش مهر، صبح امروز و همزمان با سفر رییس جمهور به غرب استان تهران، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در شهریار از مراحل ساخت شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید که علاوه بر مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی سلیمانی مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران نیز حضور داشت، نعمت زاده بر تسریع تکمیل فاز نخست شهرک صنعتی شهریار تأکید کرد.

قابلیت شهرستان شهریار در زمینه های اقتصادی و صنعتی، دسترسی آسان به فرودگاه تهران، وجود کارخانجات و بنگاه های اقتصادی متعدد و همجواری با پایتخت سبب شد تا احداث  بزرگترین شهرک صنعتی استان تهران در شهریار آغاز شود.

علی سلیمانی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قابلیت های موجود اقتصادی در شهرستان شهریار اظهار داشت: راه اندازی شهرک بزرگ صنعتی شهریار باعث رشد و رونق هر چه بیشتر اقتصادی و صنعتی در استان تهران و این منطقه خواهد شد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان تهران افزود: راه اندازی شهرک صنعتی شهریار نقش مهم و ویژه ای در ساماندهی صنایع و کارخانجات در منطقه داشته و زمینه حضور فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: همچنین یکی ازا هدافی که از راه اندازی شهرک صنعتی شهریار دنبال می شود، ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد جویای کار و کاهش نرخ بیکاری است که قطعا افتتاح این شهرک می تواند گام های موثری را در این راستا بردارد.

این مسئول اضافه کرد: شهرک صنعتی شهریار چهار بار مصوبه داشته است اما استارت آن از سال گذشته و با حمایت های دولت تدبیر و امید آغاز شد.

سلیمانی عنوان کرد: شهرک صنعتی شهریار در سه هزار هکتار احداث و راه اندازی خواهد شد و پذیرای فعالان اقتصادی و صنعتی و سرمایه گذاران در بخش های مختلف خواهد بود.

وی بیان داشت: فاز اول این شهرک صنعتی، ۸۰۰ هکتار است که خط انتقال آب و برق آن به طور کامل انجام شده و امیدواریم با اقدامات انجام شده، در نیمه دوم سال شاهد آغاز واگذاری ها در این شهرک باشیم.

این مسئول گفت: برای راه اندازی شهرک صنعتی شهریار تاکنون بیش از شش میلیارد تومان هزینه شده است.

گفتنی است یکی از کاستی‌های قابل توجه این شهرستان عدم وجود شهرک‌های صنعتی در این منطقه است که نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال ایفا می‌کند و به این منظور تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای در خصوص رفع و پر نمودن این خلأ اتخاذ شده است.

استقرار چهار هزار واحد صنعتی از نوع صنایع غذایی، سلولزی، نساجی، دانش بنیان،شیمیایی و برق در شهرک صنعتی شهریار پیش بینی شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار