کد خبر: ۳۹۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 10 March 2017
 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: پس از کارگشایی های اقتصادی و تجاری ایجاد شده در سایه اجرای برجام، امسال توانستیم فرش دست باف مددجویان این نهاد را با رقم هزار و 600 میلیارد ریال خریداری کرده و با تجاری سازی به کشورهای خارجی صادر کنیم.
معاون کمیته امداد: صادرات 1600 میلیارد ریالی فرش تولیدی مددجویان با برجام میسر شد.
 
 
محمد امید در آیین افتتاح مرکز خیریه تولیدی پوشاک نرگس شهرستان خوی رویکرد دولت تدبیر و امید را توجه به توانمندسازی نیازمندان بیان کرد و افزود: با اجرای نظام توانمندسازی 150هزار نفر در سال جاری از جمع مددجویان این نهاد خارج و بسیاری از آنها نیز صاحب شغل های کارآفرین شده اند.
وی اضافه کرد: اکنون 6 هزار موسسه خیریه در کشور در بخش های مختلف درمان، تهیه مسکن، معیشت خانواده های نیازمند، تامین جهیزیه و تامین هزینه های تحصیلی نیازمندان و فقرا و ایتام مشغول فعالیت است ولی کمیته امداد سعی در توانمندسازی نیازمندان به جای کمک های طولانی مدت به آنها دارد.
معاون کمیته امداد، آذربایجان غربی را جزء سه استان پیشرو کشور در بحث اشتغال نیازمندان ارزیابی کرد و ادامه داد: این استان و شهرستان خوی ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه تولید صنایع دستی و گوهرشناسی دارد و کمیته امداد آمادگی خود را جهت همکاری در این حوزه ها و خرید محصولات تولیدگران عضو خانواده کمیته اعلام می کند.
رئیس هیات مدیره موسسه بوتراب شهرستان خوی نیز در این مراسم اظهار کرد: این موسسه خیریه اکنون هفت هزار یتیم را در پنج استان آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام تحت پوشش قرار داده است و هزینه های اعمال جراحی، هزینه تحصیلی و دانشگاهی، جهیزیه و خدمات تفریحی آنها را پرداخت می کند.
وی بیان کرد: تامین مسکن 170 خانواده یتیم، تامین مسکن 176 مددجوی مستمند و ایجاد مرکز تولیدی با اشتغال 300 نفر از عمده فعالیت های موسسه خیریه بوتراب است.
علی ربیعی، وزیرکار و تعاون و رفاه اجتماعی و معاونین این وزارتخانه به همراه قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی امروز به منظور افتتاح مرکز تولیدی و آموزشی نرگس خوی میهمان مردم و مسئولان این شهر بودند.
مرکز خیریه تولیدی پوشاک نرگس خوی برای 150 مادر سرپرست خانوار و مادران یتیم شغل ایجاد کرده و امر تولید پوشاک را انجام می دهد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: برجام ، مددجویان ، فرش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار