رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به تلاش مسئولان آمریکا برای ایجاد محدودیت ورود ایرانیان به آن کشور، گفت: این دانشگاه آمادگی و امکانات لازم برای پذیرش نخبگان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج کشور را دارد.
کد خبر: ۳۹۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 08 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر ابراهیم گشتاسبی‌راد چهارشنبه 18 اسفند در یک کنفرانس خبری گفت: بالا بودن سطح علمی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شیراز، امری بدیهی است به‌گونه‌ای که فارغ‌التحصیلان دوره تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به‌راحتی جذب دانشگاه‌های معتبر کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم بالابودن سطح علمی دانشگاه شیراز، بعضی از افراد که رتبه‌های بالای کنکور سراسری را کسب می‌کنند، تمایل بیشتری برای تحصیل در دانشگاه‌های تهران را دارند، گفت: دانشگاه شیراز همواره یکی از دانشگاه‌های مهم و مرجع کشور بوده و بسیاری از مسئولان استان فارس و کشور، فارغ‌التحصیل همین دانشگاه هستند.

گشتاسبی‌راد در عین حال تاکید کرد که دانشگاه شیراز امکان جذب دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف را داشته و دارد و این ظرفیت در اختیار تمام فارغ‌التحصیلان خصوصا نخبگان کشور است.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال‌های 93 تاکنون، افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا، ایجاد فرصت‌هایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی مقیم خارج کشور، بهره‌برداری از 60 هزار مترمربع فضای آموزشی، اداری، پژوهشی و ...، تکمیل و احداث 76 هزار مترمربع فضاهای آموزشی، پژوهشی، اداری، ورزشی، فرهنگی و ...، سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی، تلاش برای تجمیع دانشکده‌ها در پردیس ارم، تکمیل و بازسازی مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه و توسعه ارتباطات با دانشگاه‌های معتبر جهانی را از دست‌آوردهای این دانشگاه در این مدت ذکر کرد.

او با بیان اینکه قول مساعد برای تخصیص 99 درصدی اعتبارات سال 95 دانشگاه شیراز داده شده است، گفت: با توجه به وضعیت اعتباری دولت، نمی‌توان انتظار افزایش اعتبارات را داشت؛ البته میزان اعتبارات رابطه مستقیمی با تعداد دانشجویان جذب شده نیز دارد اما در سال 95 شاهد افزایش 10.2 درصدی اعتبارات دانشگاه شیراز بودیم.

گشتاسبی‌راد تاکید کرد که دانشگاه شیراز به درآمدزایی با حفظ حریم و جایگاه علمی و تخصصی خود نیز نیم نگاهی را داشته و دارد.

او اضافه کرد: در زمینه دانشگاه‌های نسل سوم یا دانشگاه‌های کارآفرین، حرکت‌هایی را آغاز کرده‌ایم اما حرکت در این مسیر باید با دقت انجام شود تا آسیبی به آموزش و روند آموزش‌های دانشگاهی وارد نشود.

گشتاسبی‌راد با یادآوری اینکه تکمیل فاز دوم ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز با هدف واگذاری بخش‌هایی از این ساختمان به شرکت‌های شتاب‌دهنده و دانش‌بنیان و ایجاد امکان پژوهشی بوده است، گفت: دانشگاه شیراز در راستای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، حدود 12 شرکت دانش‌بنیان را تاسیس کرده است اما شتاب حرکت در این مسیر کند است و امیدواریم با استقرار و فعالیت شرکت‌های شتاب‌دهنده، حرکتی معقول و با شتاب مناسب را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین از همراهی اساتید این دانشگاه در طرح شیراز شهر خلاق‌ ادبی خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی 2 مرکز و پژوهشکده حافظ‌شناسی و سعدی شناسی و همچنین پژوهشکده عرفان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در زمینه ادبیات هستیم.

او در ادامه به ایجاد گروهی برای ایفای نقشی تاثیرگذار در پروژه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام خبر داد و گفت: تلاش ما ارتباط بهتر و مطلوب‌تر با دانشگاه‌های جهان اسلام و زمینه‌سازی برای تبادلات علمی در سطوح مختلف است.

گشتاسبی‌راد با اشاره به اینکه رفاه دانشجویان دانشگاه شیراز یکی از اولویت‌های مسئولان این دانشگاه بوده و هست، به تلاش‌های انجام شده برای ارتقاء کیفیت غذا، محیط خوابگاهی و محیط تحصیلی و کتابخانه‌ای اشاره‌ای کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار