اقتصاد ایران باید سبز شود/ خسارت 9 میلیارد دلاری ایران از آلاینده های محیط زیست/شیراز در پاکی هوا اول است/ لایحه حمایت از محیط بانان را به مجلس داده ایم/ تجلیل از خانواده شهدای محیط بان/پول پتروشیمی را از استان فارس گرفته اند و حالا می خواهند به استانی دیگر ببرندش
کد خبر: ۳۸۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 06 March 2017
اقتصاد ایران باید سبز شود
به گزارش تابناک فارس:معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اعتلای کشور را در گرو توجه به اقتصاد سبز دانست و تاکید کرد که یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم دستیابی به این هدف بوده است.
 
خسارت 9 میلیارد دلاری ایران از آلاینده های محیط زیست
ابتکار با بیان اینکه در سال 91 کشور از محل آلاینده‌های زیست‌محیطی 9 میلیارد دلار تنها در بخش بهداشتی آسیب دید، گفت: الان قطعا این عدد بالاتر است و سهمی  از تولید ناخالص ملی را این نوع آلودگی‌ها و آسیب‌هایی که به طبیعت وارد می‌شود، خسارت می‌زند.

ابتکار افزود: ‌از سال 92 تا سال 95 کاهش آلودگی هوای کلانشهرها را دنبال کرده‌ایم، بهبود سوخت و ارتقاء کیفیت بنزین و گازوییل به یورو 4 از این اقدامات بوده است.

شیراز در پاکی هوا اول است
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شیراز در پاکی هوا، در سطح ملی اول است، گفت: اصفهان در شتاب به سمت کاهش تعداد روزهای آلوده در کشور اول بوده و در تهران هم امسال در مقایسه با سال گذشته 64 روز بیشتر هوای پاک را داشتیم.
 
لایحه حمایت از محیط بانان را به مجلس داده ایم
رئیس سازمان محیط زیست گفت: لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان به مجلس ارائه شده و انتظار داریم مجلس آن را تصویب کند تا گامی برای حمایت از این قشر برداشته شود.
 
تجلیل از خانواده شهدای محیط بان
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست از خانواده‌ 7 شهید محیط‌بان استان فارس تجلیل و از تندیس شهید منوچهر شجاعی، رونمایی کرد.
 
معصومه ابتکار با هدف شرکت در برنامه افتتاح واحد سی‌ام‌دی پتروشیمی، تجلیل از خانواده شهدای محیط‌بان، همایش نی‌ریز در چشم‌انداز 1404 و بازدید از سایت گوزن زرد ارسنجان، به فارس سفر کرده است.
 
پول پتروشیمی را از استان فارس گرفته اند و حالا می خواهند به استانی دیگر ببرندش
استاندار فارس با اشاره به وجود زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال پتروشیمی‌های مصوب از این استان، تاکید کرد که در هر شرایطی پتروشیمی‌های مصوب باید در فارس بماند.
 
او با تصریح اینکه امروز زمزمه انتقال واحدهای پتروشیمی به کنار دریا است، گفت: اگر بنابود کنار دریا احداث شود چرا تصویب کردند، چرا سهیمه ارز فارس را گرفته‌اند، چرا اصلا کار را شروع کردند؟
 
افشانی با تاکید براینکه نمی‌توان گفت بخش خصوصی خود قادر به تغییر سیاست‌ها است، سیاستگزار اصلی را وزارت نفت دانست و گفت: سرمایه‌گذار می‌تواند بگوید من سرمایه‌گذاری نمی‌کنم، آنوقت من(استاندار) سرمایه‌گذار خواهم آورد.
 
افشانی گفت: اگر هوای امروز فارس و شیراز هوای مطلوبی است باید برای حفظ این پاکی مراقبت‌های لازم را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسماعيلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
سلام .بزرگواران هر پروژه ملی از جمله پتروشيمی نياز به مطالعات ويژه علی الخصوص در زمينه آلايندگی وآلاينده بودن يا نبودن دارد .دقت کالفی در اين زمينه بايد انجام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار