از اول سال ۹۵ وارد مرحله جدیدی در بازسازی حر‌م‌های مطهر شدیم که هم از نظر مالی و هم از نظر پشتیبانی نیازمند پیگیری ویژه بود و از نظر توسعه حرم‌های مطهر کار ارزشمندی به حساب می‌آمد که در تاریخ تشیع کاری ماندگار است
کد خبر: ۳۸۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 05 March 2017
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه نوسازی حرم‌های مطهر به پایان رسیده است، گفت: از اول سال ۹۵ وارد مرحله جدیدی در بازسازی حر‌م‌های مطهر شدیم که هم از نظر مالی و هم از نظر پشتیبانی نیازمند پیگیری ویژه بود و از نظر توسعه حرم‌های مطهر کار ارزشمندی به حساب می‌آمد که در تاریخ تشیع کاری ماندگار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود موسوی امروز در همایش فصلی مسئولان ستادهای بازسازی عتبات استان گفت: نوسازی حرم‌های مطهر به پایان رسیده است ، از پروژه‌های در دست اقدام در نجف توسعه صحن حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: خوزستان متعهد ساخت 2 هزار  متر از این صحن شده و آوردهای شهرستان‌ها نیز تعیین شده است.

موسوی اظهار کرد: در کربلا نیز پروژه ترفیع گنبد امام حسین(ع) را داریم همچنین لاغرکردن ستون‌های حرم مطهر که زمینه توسعه حرم را ایجاد می‌کندپروژه بعدی در کربلا،‌ صحن عقیله بنی‌هاشم است که طی آن از خیمه‌گاه تا قتلگاه مسقف می‌شود. از کشورهای دیگر نیز برای انجام این کار مشورت گرفته شده است. این صحن روی دریا ساخته می‌شود و خوزستان نیز در این کار مشارکت خواهد داشت.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: در کاظمین و حرم امامین جوادین(ع) دو صحن امام رضا(ع) و صحن امام زمان(عج) ساخته خواهد شد. 

زمین برای ساخت این صحن‌ها خریداری شده همچنین طرح ساخت بین‌الحرمین در کاظمین نیز اجرا خواهد شد این پروژه مهم به دزفول داده می‌شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: سیدمحمود موسوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار