معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: جمع‌آوری زباله در منطقه ۶ شهر اهواز از روز گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۵ درصد زباله‌ها جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ 15 May 2024

تابناک خوزستان: علی شمس روزچهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اعلام کرد: مشکلات بیمه‌ای که پیمانکار جمع‌آوری زباله در منطقه ۶ اهواز برای کارگران ایجاد کرده بود منجر به جمع‌آوری نشدن زباله طی چند روز گذشته شده بود که با اقدامات انجام شده هزینه بیمه پرداخت و مشکلات کارگران رفع شد.

وی افزود: با توجه به اینکه پیمانکار جمع‌آوری زباله در منطقه ۶ در انجام وظایف کوتاهی کرده و سلامت مردم و بهداشت شهر را به خطر انداخته است، بر اساس قانون، خلع ید شد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری اهواز پیمانکار مذکور همه مطالبات خود را دریافت نموده بود و پستاز خلع ید، مسئولیت جمع‌آوری زباله تا تعیین پیمانکار جدید به سازمان خدمات موتوری محول شده است.

وی ضمن قدردانی از پیمانکارانی که وظایف خود در زمینه بهداشت و سلامت شهروندان به درستی انجاممی‌دهند یادآور شد: با پیمانکارانی که بهداشت شهر و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند و شرایط پیمان را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

شمس با بیان اینکه در اکثر کلانشهرها جمع‌آوری زباله به صورت یک روز در میان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که ایجاد شده از شهروندان انتظار می‌رود همکاری لازم را تا پایداری شرایط داشته باشند.

در چند روز اخیر، تعدادی از کارگران خدمات شهری منطقه ۶ که تحت نظر پیمانکار فعالیت می‌کنند به علت مشکلات بیمه‌ای و پرداخت نشدن هزینه بیمه آن‌ها دست از کار کشیدند. در پی این شرایط، اهالی منطقه ۶ اهواز از انباشت زباله در نقاط مختلف این منطقه و ایجاد مشکلات ناشی از آن همچون بوی نامطبوع و آلودگی‌های محیطی نسبت به این مساله اعتراض کردند که پس از خلع ید پیمانکار مربوطه سازمان خدمات موتوری شهرداری وظیفه جمع‌آوری را عهده‌دار شد. سازمان خدمات موتوری در حال حاضر دارای ۱۷ دستگاه پرس حمل زباله است و در کنار آن سایر دستگاه‌ها مانند جاروی مکانیزه، مخزن شور، المان شور و خاورهای روباز است.

بر اساس بررسی های صورت گرفته، شهرداری اهواز تمام مطالبات پیمانکار مربوطه را پرداخت کرده است، اما وی از پرداخت هزینه بیمه ماهیانه کارگران اجتناب کرده بود.

با پیگیری‌های انجام شده به منظور رفع اعتراض کارگران شهرداری اهواز در هماهنگی با تأمین اجتماعی خوزستان، مبلغ مورد نظر که نزدیک به ۳۷ میلیارد ریال است پرداخت شد.

همچنین پیش از این در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به دلیل ترک فعل؛ پیمانکار وقت جمع آوری زباله شهرداری منطقه ۶ اهواز بازداشت شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار