رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر خرید 286 دستگاه اتوبوس، گفت: این اتوبوس‌ها در مالکیت شهرداری خواهد ماند و تنها حق بهره‌برداری آن واگذار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 24 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:احمدرضا نقیب‌زاده اظهار داشت: تا چند سال قبل تأمین اتوبوس‌های ناوگان اتوبوس‌رانی توسط وزارت کشور اتفاق می‌افتاد و اکنون نزدیک دو سال است این امر محقق نشده و شورای اسلامی شهر شیراز در راستای رفع کمبود ناوگان، خرید اتوبوس را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: مطابق بودجه سال 92 شهرداری، 50 دستگاه اتوبوس خریداری شد که در حال حاضر در شرایط اضافه شدن به ناوگان قرار دارد.

این عضو شورا ادامه داد: بر اساس اعتبارات بودجه مصوب سال 93 و 94 نیز موضوع خرید 286 دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به تأمین 9 دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور، 59 دستگاه به‌زودی به ناوگان افزوده‌ شده و با اضافه شدن 286 دستگاه اتوبوس مصوب، در عمل کمبود ناوگان از نظر اتوبوس جدید برطرف شده و تمرکز باید بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قرار گیرد.

نقیب‌زاده یادآور شد: در حال حاضر 350 دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی شیراز وجود دارد که باید برنامه نوسازی و بهسازی آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: اتوبوس‌های جدید که سال جاری وارد ناوگان می‌شود در مالکیت شهرداری باقی می‌ماند و امکان واگذاری آن وجود نخواهد داشت و تنها حق بهره‌برداری به شرکت‌های حمل‌ و نقل واگذار می‌شود.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه یارانه پرداختی در مورد حمل‌ و نقل عمومی، تنها بر اساس مکانیزم شمارشگر کارت بلیط انجام می‌شود، تفاوت نرخ کرایه پرداختی با کارت و به‌صورت نقدی متفاوت است و پرداخت آزاد مشمول یارانه وزارت کشور نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار